جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

گفتگوهای سرنوشت ساز

قیمت:
198,000 تومان
مشخصات کتاب گفتگوهای سرنوشت ساز
کشور مبدا
تعداد صفحات
270 صفحه
شابک
9786008237587
سال خلق اثر
2001
سال انتشار
2001
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
5
این کتاب در یک نگاه

کتاب «گفت‌وگوهای سرنوشت‌ساز» یکی از کتاب‌های مهم در زمینهٔ مهارت‌های ارتباطی و مذاکره است. گفت‌وگوهای سرنوشت‌ساز که نوشته کری پترسون و چند تن از همکاران اوست، مطالب مفیدی درباره چگونگی مدیریت و انجام مکالمات حساس ارائه می‌دهد.


بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «گفتگوهای سرنوشت ساز»

خلاصه کتاب گفتگوهای سرنوشت ساز

در کتاب گفت‌وگوهای سرنوشت‌ساز، نویسندگان به خوانندگان نشان می‌دهند که چگونه می‌توانند در مواقعی که شرایطِ سخت وجود دارد، بهترین راه برای ارتباط و مذاکره را انتخاب کنند. این کتاب به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود ببخشید و بهترین راهکارها را برای حل مشکلات و تصمیم‌گیری‌های مهم پیدا کنید.

مطالب اصلی کتاب شامل روش‌هایی است که به شما کمک می‌کنند تا در مواجهه با موقعیت‌هایی که احساس فشار و تنش می‌کنید، باکیفیت و وضوح بیشتری مکالمه کنید و به نتایج مثبت دست پیدا کنید. این کتاب برای افرادی که در محیط کاری، روابط شخصی یا هر جای دیگر نیاز به مهارت‌های مذاکره و ارتباطی دارند، مفید است و می‌تواند کیفیت مکالمات آن‌ها را تا حد درخور توجهی بهبود دهد.

درباره ترجمه کتاب گفتگوهای سرنوشت ساز

  • گفتگوهای سرنوشت ساز نوشته کری پترسون به بیش از 28 زبان زنده دنیا ترجمه شده است.
  • گفتگوهای سرنوشت ساز در ایران نیز توسط مترجمان مختلف به زبان فارسی برگردانده شده است. روحیه فنائیان در نشر نخستین، سعید یاراحمدی در نشر آموخته، علیرضا کاربخش در نشر رسا و مهدی قراچه داغی در نشر آسیم کتاب گفتگوهای سرنوشت ساز را به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند.

امتیاز گفتگوهای سرنوشت ساز در گودریدز

  • تعداد نظرات: 4,123
  • تعداد امتیازدهی: 68,506
  • میانگین امتیاز (از 5): 4.06

نقل قول های کوتاه و جذاب از کتاب گفتگوهای سرنوشت ساز

  • بزرگ‌ترین مشکل در ارتباطات این توهم است که فکر می‌کنیم ارتباط شکل گرفته است. (جرج برنارد شاو)
  • اولین بار که چیزی اتفاق می‌افتد، یک حادثه است. بار دوم ممکن است تصادفی باشد. بار سوم، تبدیل به یک الگوی رفتاری می‌شود.
  • زندگی ما هنگامى به پایان مى‌‏رسد که در برابر مسائل مهم زندگى خود، سکوت کنیم. (دکتر مارتین لوتر کینگ)
  • هر چه برای توصیف موضوع به کلمات بیشتری نیاز داشته باشید، آمادگی کمتری برای صحبت کردن دارید.
  • زمانی که عصبانی هستید صحبت کنید و بهترین سخنرانی را خواهید کرد که برای همیشه از آن پشیمان خواهید شد. (امبروز بیرس)
  • گاهی اوقات که عصبانیتمان بیشتر می‌شود، خواسته‌مان از تلاش برای پیروزی به تلاش برای آسیب زدن به شخص مقابل تغییر پیدا می‌کند.
  • یکی از بهترین راه‌ها برای متقاعد کردن دیگران، گوش دادن به آنها است. (دین راسک)
  • تمایلات طبیعی ما در لحظاتی که تهدیدآمیز به نظر می‌رسند، بیشتر به سمت جنگیدن یا فرار کردن است تا گوش دادن و صحبت کردن.
  • هیچ‌چیز، بد یا خوب نیست. تنها نیروی اندیشه است که بدی و خوبی را می‌آفریند. (ویلیام شکسپیر)
  • مخزن اطلاعات مشترک، محل تولد همیاری است.
  • افرادی که تأثیرگذاری بیشتری دارند، یعنی کسانی که می‌توانند کارها را به سرانجام برسانند و درعین‌حال روابطی را به وجود آورند،‌ همان‌هایی‌اند که استاد گفت‌وگوهای سرنوشت‌سازشان هستند.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب گفت‌وگوهای سرنوشت‌ساز چیست؟

یکی از خوانندگان نوشته است:

این دوره را تدریس می‌کنم. این کتاب به شما در روابط شخصی و حرفه‌ای کمک می‌کند. گفتگوهای سرنوشت‌ساز به معنای متخاصم بودن و دوری از درگیری نیست. این کتاب درباره این است که چگونه به خود و دیگران کمک کنید تا در گفتگو باقی بمانند تا بتوانید به نتایج دلخواه خود برسید. کتابی راجع‌به یادگیری، یافتن حقیقت و تقویت روابط.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزهٔ خواندن باشند

کتاب این‌گونه شروع می‌شود:

اینکه در وسط گفت‌وگوی سرنوشت‌سازی هستیم یا به شروع کردن آن فکر می‌کنیم به خودی خود بدین معنی نیست که دچار دردسر شده‌ایم یا اوضاع‌مان روبه‌راه نیست. در حقیقت، موقع روبه‌رو شدن با گفت‌وگوهای سرنوشت‌ساز، می‌توانیم یکی از این سه کار را انجام دهیم:

  • از آن‌ها اجتناب کنیم.
  • با آن‌ها روبه‌رو شویم و نتوانیم خوب از پس‌شان بربیاییم.
  • با آن‌ها روبه‌رو شویم و خوب از پس‌شان بر بیاییم.

به اندازهٔ کافی ساده به نظر می‌رسند. از گفت‌وگوهای سرنوشت‌ساز دوری کنید و از عواقب این کار رنج ببرید. خوب از پس‌شان بر نیایید و از عواقب این کار بنج ببرید. یا اینکه خوب از پس‌شان بر بیایید.

پیش خودتان فکر می‌کنید: «با توجه به این سه گزینه، گزینهٔ سوم را انتخاب می‌کنم».

در بخشی دیگر می‌خوانیم:

بگذارید مثال دیگری را بررسی کنیم. اتاق کارتان را با فردی بسیار شلخته شریک شده‌اید و کمی بیش از اندازه به تمیزی و مرتب بودن اهمیت می‌دهید. همکارتان با مداد روغنی روی کشوی پرونده‌هایتان یادداشت نوشته، یادداشت دیگری با سس کچاپ روی پاکت سیب‌زمینی سرخ شده و یادداشت دیگری با مازیک روی جوهرخشک‌کن‌تان دریافت کرده‌اید. در عوض شما برایش یادداشت‌های چاپ شده می‌گذارید.

ماجرا از این قرار است:

ابتدا یکدیگر را تحمل کردید. سپس روی اعصاب هم رفتید. برای تمیز کردن محل کارتان، شروع به غر زدن بر سر او کردید. او هم به دلیل غرغرهایتان، شروع به غر زدن کرد. حالا هم به یکدیگر واکنش نشان می‌دهید. هر زمان که غر می‌زنید، ناراحت می‌شود و خب، باید بگوییم که مثل بچهٔ آدم تمیزکاری نمی‌کند. هر وقت به شما می‌گوید: «مادربزرگ ایرادگیر»، با خودتان قسم می‌خورید که خود را درگیر روش‌های کثیف و زنندهٔ او نکنید.

نتیجهٔ همهٔ آن پرخاش‌ها چه شد؟

از همیشه تمیزترید و بخش بهداشت و سلامت شرکت در آستانهٔ پلمپ کردن نیمی از فضای کاری مربوط به هم‌اتاقی‌تان است. در چرخه‌ای علیه خودتان گیر افتاده‌اید. هر چقدر بیشتر به یکدیگر فشار بیاورید، رفتارهایی که هر دوی شما از آن‌ها متنفرید، بیشتر خود را نشان می‌دهند.

دربارهٔ نویسندهٔ کتاب گفت‌وگوهای سرنوشت‌ساز

کری پترسون (Kerry Patterson) نویسنده و مشاور توسعه فردی است که به‌عنوان یکی از مؤسسان شرکت VitalSmarts شناخته می‌شود.

کری پترسون و شرکت VitalSmarts به طور کلی در زمینه‌های مدیریت رفتار، مهارت‌های ارتباطی و توسعه حرفه‌ای فعالیت دارند و از طریق مقالات، دوره‌های آموزشی و کتب متعدد، تلاش می‌کنند تا افراد و سازمان‌ها را در بهبود ارتباطات و مهارت‌های شخصی خود کمک کنند.

نظر نویسندگان درباره کتاب گفتگوهای سرنوشت ساز

وقتی اولین بار این کتاب در سال ۲۰۰۲ منتشر شد، ادعایی جسورانه را در آن مطرح کردیم. استدلالمان این بود که اگر نگوییم همه، ولی ریشه بسیاری از مشکلات انسانی در نحوه اختلاف‌نظر افراد درباره مسائل عاطفی و پرمخاطره است. پیشنهاد ما این بود که اگر افراد بتوانند مهارت‌های کسانی را که استاد گفت‌وگو در لحظات «سرنوشت ساز» هستند یاد بگیرند، پیشرفت‌های شگرفی در عملکرد سازمانی به وجود می‌آید.

از اینکه افراد زیادی بازخورد مثبت به این کار دادند خوشحالیم. راستش، ۲۰ سال پیش خیلی جرأت داشتیم که ابراز امیدواری کردیم این ایده‌ها دنیا را تغییر خواهند داد. بسیار مطمئن بودیم که با تغییر نحوه کنترل لحظات سرنوشت ساز، می‌توانیم آینده‌ای بهتر برای سازمان‌ها، افراد، خانواده‌ها و ملت‌ها رقم بزنیم. ولی نمی‌دانستیم که مردم دنیا مطابق انتظار ما به این کار جواب می‌دهند.

نکات جالب درباره کتاب گفتگوهای سرنوشت ساز

در اینجا برخی از نکات جالب در مورد این کتاب آورده شده است:

  • نویسندگان این کتاب، کری پترسون، جوزف گرنی، ران مک‌میلان و آل سوئیتزلر، هر یک دارای تخصص و دانش گسترده‌ای در زمینه رفتار سازمانی و مهارت‌های ارتباطی هستند و با استفاده از تجربیات خود این اثر را خلق کرده‌اند.
  • تقریباً نیمی از شرکت‌های فوربز گلوبال ۲۰۰۰ از دوره‌های نویسندگان برای بهبود سلامت و عملکرد سازمانی استفاده کرده‌اند.
  • استیون کاوی نویسنده کتاب هفت عادت مردمان مؤثر مقدمه کتاب را نوشته است.
  • از زمان چاپ کتاب، هر ده سال یک بار ویرایش جدید و به‌روزرسانی شده از آن منتشر شده است. این کتاب به دلیل محتوای ارزشمند و کاربردی خود در زمینه مهارت‌های ارتباطی، همواره مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است و تاکنون بارها تجدید چاپ شده است.

اگر علاقه‌مندید مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود دهید. کتاب گفتگوهای سرنوشت ساز یک گزینه عالی برای خواندن است.

افتخارات و جوایز کتاب گفتگوهای سرنوشت ساز

  • پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز
  • پرفروش‌ترین کتاب‌های واشنگتن‌پست
  • پرفروش‌ترین عناوین وب‌سایت آمازون
  • یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های تجاری در سال 2013 به انتخاب بیزنس اینسایدر
  • فروش بیش از ۲ میلیون نسخه

نقد رسانه ها، افراد مشهور و منتقدین درباره گفتگوهای سرنوشت ساز

گفتگوهای سرنوشت ساز نوشته کری پترسون با استقبال بسیار خوبی از سوی رسانه ها و افراد مواجه شده است. در زیر نقدهایی کلی از رسانه ها و نظرات افراد مشهور درباره این کتاب آورده شده است:

  • «کتاب گفتگوهای سرنوشت ساز  توجه ما را به لحظات تعیین‌کننده‌ای جلب می‌کند که واقعاً زندگی، روابط و جهان ما را شکل می‌دهند. این کتاب شایسته آن است که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مشارکت‌های رهبری فکری در زمان ما جایگاه خود را پیدا کند». استیون آر. کاوی، نویسنده کتاب هفت عادت مردمان مؤثر
  • «من بسیاری از مکالمات مهم خود را به دلیل کنترل نکردن احساساتم یا اجتناب از درگیری خراب کرده‌ام. نویسندگان قدم‌به‌قدم شما را در مسیر گفتگوی سازنده هدایت می‌کنند. این کتاب برای رهبران، والدین و هرکسی که تلاش کرده تا در مواقع حساس به‌طور مؤثر ارتباط برقرار کند، بسیار مفید است.» آنجلا داکورث، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز کتاب Grit
  • «طی ۲۰ سال، کتاب گفتگوهای سرنوشت ساز به منبعی برای افراد، تیم‌ها و سازمان‌هایی تبدیل شده است که به دنبال بهبود نحوه کار و زندگی مشترک خود هستند؛ و بااین‌حال، در این نسخه جدید، نویسندگان مهارت‌های کلاسیک را بیش‌ازپیش مرتبط ساخته‌اند.» چارلز دوهیگ، گزارشگر برنده جایزه پولیتزر و نویسنده پرفروش نیویورک تایمز کتاب The Power of Habit
  • «این کتاب یک دفترچه راهنمای ضروری برای مدیریت گفتگوهای دشواری است که در هر جنبه‌ای از زندگی رخ می‌دهد. با تحقیقات درخشان، خواندنی و بسیار عملی... براوو!» دیوید آلن، نویسنده پرفروش کتاب Getting Things Done
  • «چهار بار این کتاب را خواندم و من را کاملاً متحول کرد! برای اولین بار در زندگی‌ام، جرأت این را دارم که با هر کسی درباره هر چیزی حرف بزنم. این کتاب یکی از مهم‌ترین کتاب‌هایی است که تاکنون خوانده‌ام.» دیو هیل، کارآفرین
  • «مهارت‌های این کتاب دنیا را به‌جای امن‌تری برای انسان‌ها تبدیل می‌کند تا در لحظات سرنوشت ساز، عقایدشان را ابراز کنند.» چارانجیت لهل، رئیس بخش توسعه و آموزش شرکت تاتااسکای، هند
  • «باور راسخ دارم اگر قرار باشد کتابی را در زمینه مهارت‌های تیم‌سازی، مدیریت عملکرد، حل تعارض، حل مسئله و غیره بخوانید، این کتاب یکی از آن‌هاست.» تری مونرو، رئیس توسعه سازمانی، نظام سلامت کودکان

خرید کتاب گفتگوهای سرنوشت ساز

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب گفتگوهای سرنوشت ساز را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

برای آشنایی باکتاب‌های روانشناسی مشهور دنیا و مطالعه آنها می‌توانید از صفحه  کتاب روانشناسی بوک لند دیدن فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «گفتگوهای سرنوشت ساز»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.