جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

بسیار حساس بودن در دنیای غیر حساس

قیمت:
85,000 تومان
مشخصات کتاب بسیار حساس بودن در دنیای غیر حساس
تعداد صفحات
160 صفحه
شابک
9786007293423
سال خلق اثر
1398
سال انتشار
1398
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
3
این کتاب در یک نگاه

HSP ها افراد فوق حساسی هستند که سیستم عصبی آن‌ها واکنش شدیدتری به نسبت دیگران در برابر محرک‌های جسمی، روحی، احساسی و اجتماعی نشان می‌دهند. کتاب بسیار حساس بودن در دنیای غیر حساس اثری از ایلس ساند روان درمانگر دانمارکی است که در این کتاب تلاش کرده است تا به بهترین شکل ممکن به این افراد کمک کند تا به آرامش برسند.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب بسیار حساس بودن در دنیای غیر حساس

افراد بسیار حساس اغلب تصور می‌کنند که بیش از حد تحت‌تاثیر محیط و خلق‌وخوی دیگران قرار می‌گیرند. آنها از این احساسات خود خشمگین و عصبانی می‌شوند. ساند راهکارهایی ارائه می‌دهد تا این افراد با این احساسات کنار بیایند، آن‌ها را بپذیرند و  دست از سرزنش خود بردارند. او به آن‌ها یادآوری می‌کند که انسان‌های عمیق و با استعدادی هستند، همدلی بالایی دارند و مسئولیت‌پذیرند.

 نظر خوانندگان در سراسر جهان درباره کتاب بسیار حساس بودن در دنیای غیر حساس چیست؟

اندی مورت، ترانه‌سرا و بنیان‌گذار SheepDressedLikeWolves.com، وب‌سایتی که به الهام بخشیدن و تشویق افراد درونگرا و HSPهای خلاق اختصاص دارد، درباره این کتاب نوشته: «این کتاب منبعی خواهد بود که من آن را به تمام HSPهایی که با آنها کار می‌کنم توصیه می‌کنم. چه آن‌هایی که می‌خواهند معنی آن را بداننید و چه افرادی که به آن آگاهی دارند.  این کتاب یک تعادل عالی از الهام، تحقیق و تشویق برای کسانی است که می‌خواهند ویژگی خود را بهتر درک کنند، تا بتوانیم در زندگی خود و زندگی اطرافیانمان مؤثرتر و تأثیرگذارتر باشیم.»

باربارا آلن ویلیامز، بنیانگذار مرکز ملی حساسیت بالا در انگلستان است که کتاب را این‌گونه توصیف می‌کند: «کتابی که برای HSPها نوشته شده و به حقایق مختلف، شادی‌ها و چالش‌های یک ویژگی ذاتی می‌پردازد. به ویژه برای افراد حساسی که اضطراب آنها حضور کامل در جهان را دشوار کرده است یا کسانی که در تلاش برای غلبه بر این موانع  هستند، این کتاب بسیار مفید است.»

شخصی با نام مستعار(عاشقان کتاب) در شبکه‌های اجتماعی از تاثیر خواندن این کتاب می‌نویسد: «احساس می‌کنم حالا از آرامش بیشتری برخوردارم. در صورتی که بیش از این فقط فشار را احساس می‌کردم. حتی خودم را هم اصلا نمی‌شناختم. کتاب بسیار حساس بودن در دنیای غیر حساس دری را بر من گشود.» 

تارا از کاربران سایت آمازون نوشته: «من ازخواندن این کتاب بسیار راضی هستم، و آن را در این زمینه برای خود مفید می‌دانم. نه بسیار تخصصی است و نه پر از تجربیات شخصی نویسنده، فقط بسیار بسیار خواندنی است. بعضی از بخش‌های کتاب را آنقدر دوست داشتم که خط‌کشی کردم تا بتوانم دوباره به آن‌ها رجوع کنم. این کتاب را توصیه می‌کنم.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

بخش‌هایی از کتاب  که به‌خوبی افراد حساس را توصیف می‌کند را می‌خوانیم: «روح‌ها‌ی حساس معمولا در رابطه با خشم مشتاق نیستند. خشم انرژی زیادی دارد. وقتی کسی عصبانی شده و جوش می‌آورد، معمولا موضوع خیلی سیاه و سفید شده و توان همدلی کردن با دیگران از دست می‌رود.این‌ها رفتار‌هایی نیست که ما بسیار حساس‌ها دوست داشته باشیم چه در خودمان چه در دیگران.»

«همانطور که می‌توان جنسیت را به دو نوع تقسیم کرد. انسان را نیز می‌توان به دو دسته تقسیم کرد. دسته غیرحساس‌ها و حساس‌ها. تفاوت میان این دو دسته گاهی خیلی بیشتر از تفاوت میان دو جنسیت است.»

«میزان همدلی ما آدم‌های حساس بسیار بالاست. بسیاری از بسیار حساس‌ها در مشاغل حمایتی کارکرده و دیگران، ایشان را بسیار کارآمد می‌دانند.»

«این حساسیت فوق‌العاده معمولا باعث غنی ترشدن شخصیت می‌گردد... فقط هنگامی که موقعیت‌های دشوار و غیرعادی پیش می‌آید، به جای اینکه شاهد فواید باشیم، مضرات خیلی بزرگ را شاهدیم. مخصوصا زمانی که موقعیت‌های آرام توسط محرکات بیرونی به هم می‌ریزد. هیچ چیز بیش از این مورد سوء‌تفاهم نبوده است. چون ممکن است این حساسیت زیاد را با ویژگی‌های مرضی یکی فرض کنند. اگر این‌چنین بود یک‌ چهارم مردم دنیا را بیمار فرض می‌کردیم»

درباره نویسنده کتاب بسیار حساس بودن در دنیای غیر حساس

ایلس ساند چندین سال به‌عنوان مشاور افراد بسیار حساس مشغول به کار بوده است و در شناخت این افراد تخصصی کم‌نظیر کسب نموده است. وی نتیجه چندین سال تحقیق و کار با این افراد را در کتاب «بسیار حساس بودن در دنیای غیر حساس» در اختیار مخاطبین قرار داده است. والدین ایلس زمانی که او کودک بود طلاق گرفتند و این باعث شد که او در جوانی به درمان‌گر مراجعه کند، تا روی خودش و احساساتش کار کند. او در درمان متوجه شد که چگونه صحبت کردن در مورد احساسات در سطح عمیق‌تر می‌تواند روش تجربه کردن جهان را تغییر دهد، احساس شرم آور را کاهش دهد و منجر به زندگی شادتر شود.

کمکی که ایلسه از طریق درمان دریافت کرد به او درک بیشتری از روانشناسی داد و به او توانایی بیان آن را در قالب کلماتی داد که خواندن و درکش آسان باشد. ساند قبل از اینکه روان‌درمانگر، سخنران عمومی و نویسنده شود، به مدت یازده سال تا سال 2006 به‌عنوان کشیش محله در کلیسای ملی دانمارک کار می‌کرد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «بسیار حساس بودن در دنیای غیر حساس»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.