جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

پدر پولدار پدر بی پول

قیمت:
187,000 تومان
مشخصات کتاب پدر پولدار پدر بی پول
کشور مبدا
تعداد صفحات
282 صفحه
شابک
9789649366807
سال خلق اثر
1997
سال انتشار
1997
قطع
وزیری
جلد
نرم
نوبت چاپ
62
این کتاب در یک نگاه

پدر پولدار پدر بی‌پول (Rich Dad Poor Dad) عنوان کتابی نوشته‌ی رابرت کیوساکی است که پس از انتشار در سال 1997، سال‌ها در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و در لیست 10 کتاب برتر جهان قرار داشت و تنها تا سال 2016، بیست‌و‌شش میلیون نسخه از آن به فروش رفت. پدر پولدار پدر بی پول را انتشارات آوین با ترجمه‌ی مامک بهارزاده و نشر ترانه با ترجمه‌ی غلامحسین سدیرعابدی به چاپ رسانده‌اند.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب پدر پولدار پدر بی پول

رابرت کیوساکی در نگارش این کتاب از سال‌ها تجربه و تحقیقات خود در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری و علوم مالی بهره جسته و کوشیده تا قواعد و علمِ کسب ثروت را در اختیار همگان قرار دهد. او دست‌یابی به ثروت را مستلزم به‌کارگیری نبوغ مالی و فراگیری دانش ثروت می‌داند. برای روشن‌تر شدن این منظور، کیوساکی کتابش را با مثالی از  پدر واقعی خود که فقیر و فرهیخته بود و پدر دوستش که میلیونری بدون تحصیلات عالی بود و مقایسه‌ی افکار و اعمال این دو، آغاز کرده است. پدر پولدار و پدر بی‌پول به ما نشان خواهند داد در مسیر کدام یک از آن‌ها گام نهاده‌ایم و برای ادامه یا تغییر مسیر، راه‌حل‌هایی کاربردی و آموزنده ارائه می‌دهند.

درباره ترجمه کتاب پدر پولدار پدر بی پول

  • پدر پولدار پدر بی پول نوشته رابرت کیوساکی به بیش از پنجاه زبان زنده دنیا ترجمه شده است.
  • پدر پولدار پدر بی پول در ایران نیز بارها توسط مترجمان مختلف به زبان فارسی برگردانده شده است. غلامحسین سدیر عابدی در نشر ترانه، محسن مجدی کیا در نشر آرایان، مامک بهادرزاده در نشر آوین،
    مهدی نکوئی و میترا افشاری در نشر نگاه نوین، کامبیز هادی پور در نشر سما، خدیجه مطیعی در نشر آذرین قلم، شایسته ذستخط گشنی در نشر مات، اعظم نایبی در نشر هورمزد، امیر باغستانی در نشر نسل نواندیش، محبوبه قاقم پوش در نشر ندای معاصر، ابراهیم قهرمانی در نشر نارنگی و مترجمان دیگر کتاب پدر پولدار پدر بی پول را به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند.

امتیاز پدر پولدار پدر بی پول در گودریدز

  • تعداد نظرات: 22,516
  • تعداد امتیازدهی: 583,281
  • میانگین امتیاز (از 5): 4.12

نقل قول های کوتاه و جذاب از کتاب پدر پولدار پدر بی پول

  • زندگی بهترین معلّم توست. اکثر اوقات زندگی با تو حرف نمی‌زند. فقط نوعی هل دادن به اطراف است. زندگی با هر بار هل دادن به تو می‌گوید بیدار شو؛ می‌خواهم چیزی به تو یاد بدهم.
  • مدارس در پی خلق کارمندان خوب هستند؛ نه کارفرمایان خوب.
  • ترس و عدم اعتماد به نفس بیش از حد، بزرگ‌ترین دشمن نبوغ فردی است.
  • ما تنها تاریخ و اسامی تاریخی را به حافظه می‌سپاریم؛ نه درس‌هایی را که تاریخ به ما می‌دهد.
  • برنده‌ها از شکست الهام می‌گیرند؛ درحالی‌که بازنده‌ها با شکست از بین می‌روند.
  • من برای پول کار نمی‌کنم. این پول است که برای من کار می‌کند.
  • شما تنها زمانی فقیر هستید که تسلیم شوید.
  • آن‌که گذشته را در اختیار دارد، آینده را نیز در اختیار خواهد داشت. آن‌که حال را در اختیار دارد گذشته را هم در اختیار دارد.
  • بی‌نظیرترین روش برای به دست آوردن پول، آموختن سریع دستورالعمل‌های جدید و قوانین نو است. سخت کار کردن برای به دست آوردن پول، قانون قدیمیِ ایجادشده در دوران مردان غارنشین است.
  • یاد بگیرید احساسات‌تان را در امر فکر کردن به کار بگیرید؛ نه این‌که فکرتان را در اختیار احساسات و عواطف‌تان قرار دهید.
  • تغییر خودت، از تغییر دادن دیگران آسان‌تر است.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا، درباره‌ی کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول چیست؟

نظر یکی از کاربران سایت آمازون به این شرح است:

مطمئناً اگر به یک خانواده طبقه متوسط تعلق دارید، با این جمله آشنا هستید: «شغل باید امنیت داشته باشد.» این کتاب به‌زیبایی و با زبان ساده‌ای توضیح می‌دهد که در عبارت فوق چند متغیر دیگر هم دخیل هستند. به هرکسی که به راه‌اندازی یک استارت‌آپ فکر می‌کند، به‌شدت توصیه می‌کنم تا بینش بهتری در مورد این‌که واقعاً چیست و چگونه می‌تواند کار کند پیدا کند. در این کتاب متوجه می‌شوید هیچ ایده‌ای خوب یا بد نیست، اجرای صحیح آن است که مهم است.

یکی از خوانندگان کتاب در سایت «گودریدز» نوشته است:

این کتاب فقط راجع‌به پول نیست. بلکه در مورد نحوه‌ی تفکر ما است. چگونه ما توسط مدارس، خانواده و دوستان برنامه‌ریزی شده‌ایم تا به ثروتمندان به‌عنوان حریص نگاه کنیم. این کتاب تلاشی است برای برنامه‌ریزی مجدد ذهن برای این‌که ببینیم دلیل انجام کارهایمان چیست. چرا این‌همه کفش، لباس، ماشین و جواهرات می‌خریم. آیا آن‌ها را به‌دست آورده‌ایم یا فقط سعی می‌کنیم تصویری از آن‌ها را ارائه دهیم؟

همچنین او گفته است:

مهم‌ترین چیزی که این کتاب به من آموخت این است که تحصیلکرده بودن کلید است. در انگیزه‌هایمان، در پول، در دنیای اطرافمان تحصیل کنیم. تحصیلکرده همیشه به این معنا نیست که  مدرک بگیریم. این کتاب برای افرادی مانند من که به‌ شکل تصویری و تئوری فکر می‌کنند عالی است. او تئوری‌های مالی خود را به‌وضوح توصیف می‌کند و نمودارهایی را اضافه می‌کند تا توضیح دهد که چگونه پول به کیف‌پول ما وارد و از آن خارج می‌شود. من کتاب‌های خودیاری مالی دیگری را خوانده‌ام و آن‌ها خیلی مفصل بودند... این کار را انجام بده... آن کار را بکن... آن‌چه را که باید اصلاح کنم به من گفتند، اما اگر در کاری که انجام می‌دهم ایرادی نمی‌بینم، چرا باید برای اصلاح آن اقدام کنم؟! این کتاب درواقع دلایل مرا برای انجام کارهایم درهم‌شکست و اکنون برای اقدام آماده‌ام.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

 در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

در دنیاى واقعى، تنها دارائى حقیقى انسان، مغز اوست. این، قدرتمندترین ابزارى است که بر آن تسلط داریم. همان‌طور که در مورد انتخاب و قدرت آن گفتم، همه‌ی ما این امکان را داریم که قبل از آن که خیلى پیر شویم که نتوانیم چیزى را وارد مغزمان کنیم، هرچه را که لازم است بیاموزیم. ما مى‌توانیم در تمام طول روز جلوى تلویزیون بنشینیم و برنامه‌هاى مختلف آن را تماشا کنیم یا به کلاس سفال‌گرى برویم و یا در زمینه برنامه‌ریزى‌هاى مالى به کلاس برویم. انتخاب با ماست. بسیارى از افراد قبل از اینکه سرمایه‌گذارى را یاد بگیرند، سرمایه‌گذارى مى‌کنند.

در بخش دیگری از کتاب می‌خوانیم:

واقعیت این است که شما سخت درس می‌خوانید، وارد دانشگاه خوبی می‌شوید و شغل پُردرآمدی پیدا می‌کنید اما رشد مالی ندارید، چون در همان چرخه گرفتار شده‌اید. رئیسان شما و نه شما از کنار سخت‌کوشی شما ثروتمند می‌شوند. نتیجه؟ شاید دچار فقر نباشیم، اما مطمئناً ثروتمندتر هم نمی‌شویم. بیشتر مردم فکر می‌کنند برای ثروتمند شدن کافی است مستعد و توانمند باشند. اما در واقع،دنیا پر ازچنین افرادی است و بیشتر آنها هم فقیر هستند. آنچه این افراد کم دارند دانش یا هوشمندی مالی است، یعنی تسلط کامل برموضوعات مالی مثل حسابداری، سرمایه‌گذاری وچیزهای دیگر. درهر نقطه‌ای از زندگی می‌توانید مسیر رسیدن به ثروت شخصی را دنبال کنید، اما هرچه زودتر شروع کنید بهتر است.

آی‌کیو مالی متشکل از آگاهی داشتن از ۴ حوزه تخصصی وسیع است:

شماره یک حسابداری است که من به آن سواد مالی می‌گویم. اگر می‌خواهید امپراطوری خودتان را بسازید داشتن مهارت حسابداری حیاتی است .
شماره دوم سرمایه‌گذاری‌ست که من به آن علم پول ساختن از پول می‌گویم. لازم است برای انجام این کار فرمول و استرانژی بدانید.
شماره سوم: سردر آوردن از بازار. این همان علم عرضه و تقاضاست.
شماره چهارم: شناخت قانون. به ‌عنوان‌ نمونه با استفاده از تاسیس شرکتی که با بهره‌گیری از مهارت‌های حسابداری سرمایه‌گذاری و شناخت بازار انجام گرفته باشد رشدی تصاعدی در انتظار فرد است.

درباره نویسنده کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول

رابرت کیوساکی -تاجر و نویسنده- در سال 1947 از پدر و مادری ژاپنی-آمریکایی در هاوایی متولد شد. او به‌عنوان افسر و خلبان هلیکوپترهای سنگین نظامی در جنگ ویتنام حضور داشت و پس از بازگشت، شرکت تولید کیف‌پول مردانه تاسیس کرد. کیوساکی، بنیان‌گذار شرکت پدر پولدار است که درس‌های مربوط به مدیریت مالی و تجارت را از طریق ویدیو و کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. 

او معتقد است دلیل مشکلات اکثر مردم این است که سال‌ها در مدرسه درس خوانده‌اند، اما هیچ‌چیز در مورد پول یاد نگرفته‌اند. وی می‌گوید: که مردم یاد می‌گیرند تا برای پول کار کنند، اما هرگز یاد نمی‌گیرند، کاری کنند تا پول برایشان کار کند.

نظر نویسنده درباره کتاب پدر پولدار پدر بی پول

برای بیشتر عمرم، من یک بازنده بودم. در مدرسه متوسط، در ورزش متوسط. به یاد دارم روزی را که در کمپ پندلتون در کالیفرنیا، موشک‌ها و مسلسل‌ها را به هلیکوپتر من بستند. در آن لحظه متوجه شدم که دیگر نمی‌توانم دوم باشم. سپس یک روز در حال انجام اولین مأموریت واقعی خود در ویتنام بودم و متوجه شدم که روزهای مدرسه به پایان رسیده است. گلوله‌ها به سمت شلیک می‌شد و من با خود فکر کردم: «قرار است ما را بکشند.»

سپس، فرمانده روی کلاهخودم ضربه‌ای زد و گفت: «هی ستوان، می دونی بدی این شغل چیه؟ یا دشمن به خونه باز می‌گردد یا ما؛ اما هر دو ما نمی‌تونیم به خونه برگردیم. بهتر است تصمیم بگیری که امروز چه کسی قرار است به خونه برگردد!» به لطف خدا ما به خانه برگشتیم، اما آن مرد دیگر متأسفانه نه. هنگامی‌که این موضوع را یاد می‌گیرید نوعی حس رضایت به شما دست می‌دهد.

اینجا بود که من تصمیم گرفتم که اگر می‌خواهم کاری را انجام دهم، دیگر آن را به‌طور متوسط انجام ندهم. بلکه به شکلی آن را انجام بدهم که انگار جانم به آن بستگی دارد. فکر می‌کنم این موضوع به من در رقابت برتری می‌دهد.

نکات جالب درباره کتاب پدر پولدار پدر بی پول

در اینجا برخی از نکات جالب در مورد این کتاب آورده شده است:

  • نویسنده خود کتاب پدر پولدار پدر بی پول را منتشر کرد و به موفقیت چشمگیری دست یافت.
  • او معتقد است که اوپرا وینفری بیشترین تأثیر را بر فروش کتاب داشته است.
  • رابرت کیوساکی با دونالد ترامپ یک کتاب مشترک با نام «چرا ما می‌خواهیم شما ثروتمند باشید: دو مرد، یک پیام» نوشته‌اند.
  • این کتاب از کتاب‌های محبوب ویل اسمیت است و برای آموزش فرزندانش در مورد استقلال مالی از کتاب استفاده کرده است.
  • دایموند جان، کارآفرین و سرمایه‌گذار مد آمریکایی، این کتاب را یکی از کتاب‌های مورد علاقه خود نامیده است.

اگر به دنبال بهبود وضعیت مالی خود هستند، پدر پولدار پدر بی پول یک گزینه عالی برای خواندن است.

افتخارات و جوایز کتاب پدر پولدار پدر بی پول

  • در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز برای بیش از شش سال
  • لیست ۱۰ کتاب پرفروش دنیا در سال ۲۰۰۱ میلادی
  • فروش بیش از 40 میلیون نسخه

نقد رسانه ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره پدر پولدار پدر بی پول

پدر پولدار پدر بی پول نوشته رابرت کیوساکی با استقبال خوبی از سوی رسانه ها مواجه شد. در زیر نقدهایی کلی از رسانه ها درباره این کتاب آورده شده است:

  • یک نقطه شروع شگفت‌انگیز برای هر کسی که به دنبال کنترل آینده مالی خود است.— USA Today
  • یک کتاب پرفروش خود منتشر شده.— Library Journal

خرید کتاب پدر پولدار پدر بی پول

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب پدر پولدار پدر بی پول را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

برای مشاهده موارد مرتبط می‌توانید به دسته‌بندی خرید کتاب انگیزشی مراجعه کنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «پدر پولدار پدر بی پول»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.