جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

48 قانون قدرت

قیمت:
399,000 تومان
مشخصات کتاب 48 قانون قدرت
کشور مبدا
تعداد صفحات
849 صفحه
شابک
9786005361247
سال خلق اثر
1988
سال انتشار
1988
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
14
این کتاب در یک نگاه
«48 قانون قدرت» (The 48 Laws of Power) عنوان کتابی نوشته‌ی رابرت گرین است که در دسته‌ی کتاب‌های روان‌شناسی قرار دارد. این کتاب که برخلاف عنوان ساده‌اش کتابی بسیار عمیق و بحث‌برانگیز است، مدت کوتاهی پس از انتشار در سال ۱۹۹۸، جزء آثار پرفروش قرار گرفت و تاکنون به بیش از 24 زبان ترجمه شده است.
بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب 48 قانون قدرت

کتاب فوق حاصل 20 سال پژوهش نویسنده و برگرفته از قوانینی است که شاید به مذاق همه خوش نیاید، اما باید توجه کرد که این اصول برگرفته از آرای اندیشمندانی چون نیکولا ماکیاولی ، سان تزو، بیسمارک تالیران، هنری کیسینجر و دیگر قدرتمندان، استراتژیست‌ها، درباریان و کلاهبرداران نیز سخن به میان آمده تا چراغ راهی برای افرادی باشد که رویای رسیدن به قدرت دارند و همچنین برای کسانی که سایه‌ی قدرت دیگر افراد بر سرشان سنگینی می‌کند و درصددند تا ذات قدرت را بهتر بشناسند .

درباره ترجمه کتاب 48 قانون قدرت

  • 48 قانون قدرت نوشته رابرت گرین تاکنون به بیش از 24 زبان ترجمه شده است.
  • ای‍ن‌ کتاب نخستین بار با ع‍ن‍وان‌ " ۴۸ قانون ق‍درت‌ برای کسانی‌ ک‍ه‌ ق‍درت‌ را خواهانند، ق‍درت‌ را نظارت می کنند..." توسط انتشارات نوید شیراز در سال‌ ۱۳۸۲ منتشر و سپس‌ توسط ناشران‌ و مترجمان‌ متفاوت در سال‌های‌ مختلف‌ منتشر شده‌ است. از آن جمله می‌توان به ترجمه لیلا رضیئی در انتشارات آرایان، کیانوش امیری در نشر نیماژ‏، فاطمه باغستانی در نشر نسل نواندیش ، آرش گروئیان در نشر حباب، فریده ولی‌زاده در نشر سایلان، صادق‌ خ‍س‍رون‍ژاد در نشر  ان‍دی‍ش‍ه‌ ع‍ال‍م‌، مهناز ذاکرانی در نشر سایه‌گستر، حسن نامجو در نشر پارس‌اندیش، سعید اختری زاده در نشر محراب دانش و انتشارات آتیسا‏ ، فرناز کامیار در نشر هورمزد، سعید جوی زاده در انتشارات آکادمیک‏، رحمت‌الله عباسی دمشهری در نشر اکباتان، فیروزه کاتب در نشر ندای معاصر‏، مریم شالبافان در نشر پیرامید و مترجمان دیگر کتاب 48 قانون قدرت را به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند.

امتیاز کتاب 48 قانون قدرت در گودریدز

  • تعداد نظرات: 7,199
  • تعداد امتیازدهی: 130,858
  • میانگین امتیاز (از 5): 4.15

نقل قول های کوتاه و جذاب از کتاب 48 قانون قدرت

  • هنگامی‌که سعی می‌کنید تا افراد را تحت تأثیر قرار دهید، هر چه بیشتر حرف بزنید معمولی‌تر به نظر می‌رسید و کنترل کمتری دارید... هر چه بیشتر حرف بزنید، احتمال اینکه حرفی احمقانه بگویید، بیشتر می‌شود.
  • اگر به عملی اطمینان ندارید، انجامش ندهید. تردیدهایتان به کارتان سرایت می‌کند. ترسویی خطرناک است، بهتر است جسورانه وارد عمل شوید.
  • هرگز خیلی کامل و بی‌نقص به نظر نرسید اینکه همیشه بهتر از دیگران ظاهر شوید، کمی خطرناک است. اما خطرناک‌تر آن است که بدون عیب و نقص به نظر آیید. برانگیختن حسادت دیگران به معنای دشمن‌تراشی است.
  • بسیاری از متفکران جدی در زندان‌ها تولیدشده‌اند، جایی که ما کاری جز تفکر نداریم.
  • هرگز وقت باارزش یا آرامش ذهنی خود را برای امور دیگران تلف نکنید - این بهای زیادی است که نمی‌توان پرداخت کرد.
  • نقش‌هایی که جامعه به شما تحمیل می‌کند، نپذیرید. با جعل هویتی جدید که توجه‌ها را به خود جلب می‌کند و هرگز مخاطب را خسته نمی‌کند، خود را از نو بیافرینید.
  • هرگز تصور نکنید که فردی که با او سروکار دارید ضعیف‌تر یا کم‌اهمیت‌تر از شماست.
  • ذاتتان را فقط با دوستان صبورتان و کسانی که مطمئن هستید، خاص بودنتان را تحسین می کنند، به اشتراک بگذارید.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ کتاب 48 قانون قدرت چیست؟

مجله ­ی People به کتاب «48 قانون قدرت» لقب خیره­کننده و جذاب داد و مجله­ ی نیویورک نوشت:

«ماکیاولی رقیب جدیدی دارد. و سان تزو بهتر است پشت او را تماشا کند. گرین لیستی از رفتارهای بلندپروازانه تنظیم کرده است. فقط خواندن فهرست مطالب برای برانگیخته شدن کافی است.»

بلیک از خوانندگان کتاب در سایت «گودریدز» نوشته است:

«درواقع این کتاب به من نشان داد که مردم چقدر می‌توانند آب‌زیرکاه باشند و این‌که برای موفقیت در زندگی چقدر باید باهوش و جاه‌طلب بود. شما باید در این جهان برجسته و خاص باشید، اگر با گروه‌ها بگردید راهتان را گم می‌کنید. همیشه باید سعی کنید که شهرت و اعتبار کسب کنید و یا اگر دارید از آن به نفع خودتان استفاده کنید. این کتاب جهان واقعی را به شما نشان می‌دهد و می‌آموزد. یکی از اولین کتاب‌هایی که واقعاً از خواندنش لذت بردم. این باعث شد من به شناخت خودم و مردم ادامه دهم. به­شدت آن را توصیه می­کنم.»

یکی از کاربران سایت «آمازون» نیز نظرش را در این سایت نوشته است:

«این یک کتاب بحث برانگیز است، و بیش­تر از منتقدانی نشأت می‌گیرد که معتقدند همه افراد درون خوبی دارند و لابد دلفین‌ها هم پرواز می‌کنند! ... خب، اکثر مردم مهربان نیستند و این کتاب مرا با این واقعیت روبه‌رو کرد. این کتاب به مخاطب یاد نمی‌دهد که خودشیفته و شرور و بدذات باشد بلکه می‌آموزد که جایگاه خودش را بیابد و از خود در برابر مسئولیت‌های تحمیل شده، رفتارهای ناعادلانه و تحمیل بیگاری از طرف افراد فاسد محافظت کند.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

کتاب بی‌مقدمه با قانون اول شروع می‌شود:

«هرگز بیشتر از رئیستان ندرخشید.»­ در شرح این قانون نوشته است: «همیشه طوری رفتار کنید که افراد بالادست شما احساس برتری کنند. هیچ‌وقت برای این‌که آن‌ها را تحت‌تاثیر قرار دهید استعدادهایتان را به رخ نکشید زیرا در این صورت نتیجه‌ای معکوس خواهید گرفت. این کار شما موجب ترس و ناامنی آن‌ها می‌شود. رئیس خود را برتر از آن­چه هست، نشان دهید و کاری کنید در کنار شما حس قدرت‌مندی داشته باشد.

قانون دوم:

هرگر بیش از حد لازم به دوستان خود اعتماد نکنید و بیاموزید که از دشمنانتان بهره ببرید. حواستان به دوستانتان باشد، آن‌ها به­راحتی می‌توانند به شما خیانت کنند. دلیلش حسادت و سلطه‌جویی است اما دشمنان گذشته خود را به کار گیرید. آن­ها برای این‌که به شما اثبات کنند در موردشان اشتباه می‌کردید، کارهای خوبی برایتان می‌کنند. بیش­تر از آن‌که از دشمن خود بترسید، از دوست خود بترسید و اگر دشمن ندارید، برای خودتان دشمن دست‌وپا کنید.»

درباره نویسنده کتاب 48 قانون قدرت

رابرت گرین (Robert Greene) در سال 1959 متولد شد. او  که جوان‌ترین پسر خانواده­ای یهودی است، در لس‌آنجلس بزرگ شد و مدرک خود را در رشته­ی مطالعات کلاسیک از دانشگاه ویسکانسین و برکلی کالیفرنیا اخذ کرد. گرین قبل از نویسنده شدن، شغل­های بسیار زیادی را تجربه کرد و در سال 1995 نویسندگی را به‌عنوان شغل اصلی خود برگزید و اولین کتابش را سه سال بعد منتشر کرد. این نویسنده‌ی آمریکایی به پنج زبان تسلط دارد و همچنین دانشجوی بودیسم است. از آثار او که همگی پرفروش بوده‌اند می‌توان به «هنر اغواگری»، «مهارت» و «33 استرتژی جنگ» اشاره کرد.

نظر نویسنده درباره کتاب 48 قانون قدرت

شیفتگی ما به قدرت ریشه در DNA ما دارد. ما می‌خواهیم باور کنیم که از نسل فرشتگان هستیم درحالی‌که از نخستی‌سانان هستیم. این بخشی از طبیعت ماست و هیچ‌چیز برای خجالت وجود ندارد. مبارزه برای قدرت حتی بر روی خوشایندترین روابط انسانی هم تأثیر می‌گذارد. حتی بچه‌ها هم می‌توانند سلطه‌جو باشند.  این بازی‌ای است که نمی‌توانیم از آن انصراف بدهیم. به‌جای مبارزه با امر اجتناب‌ناپذیر، بهتر است در آن مهارت پیدا کنیم.

هر معامله - تجاری یا شخصی - حول محور کسی می‌چرخد که به قدرت بیشتری دست پیدا می‌کند.  می‌خواستم نشان دهم آنچه در حال وقوع است، جدید نیست فقط هیچ‌کس نمی‌خواست در مورد چگونگی انجام این بازی‌های فریبکارانه باورنکردنی که هزاران سال قدمت دارد، صحبت کند. همه باید قوانین قدرت را بیاموزند. دنیا مانند یک غول دسیسه پرور است و ما همه چه بخواهیم چه نخواهیم، جزئی از آن هستیم.

نکات جالب درباره کتاب 48 قانون قدرت

در اینجا برخی از نکات جالب در مورد این کتاب آورده شده است:

  • رابرت گرین یک متخصص بین‌المللی مشهور در زمینه استراتژی‌های قدرت است. گرین در ابتدا برخی از ایده‌های مطرح شده در 48 قانون قدرت را درحالی‌که به‌عنوان نویسنده در هالیوود کار می‌کرد، فرموله کرد و به این نتیجه رسید که نخبگان قدرت امروزی دارای ویژگی‌های مشابهی با شخصیت‌های قدرتمند در طول تاریخ هستند.
  • 48 قانون قدرت اولین کتاب گرین است. او در نوشتن کتاب از زندگی استراتژیست‌ها و شخصیت‌های تاریخی مانند نیکولو ماکیاولی، سون‌تزو ، هایله سلاسی، کارل فون کلاوزِویتس، ملکه الیزابت یکم، هنری کیسینجر و فینیاس تیلر بارنم استفاده کرد.
  •  این کتاب بحث‌برانگیز رابرت گرین را به یک آیکون کالت در صحنه هیپ‌هاپ، در بین سلبریتی‌ها و زندانیان تبدیل کرد.
  • کتاب ۴۸ قانون قدرت در کتابخانه‌های زندان‌های آمریکا بسیار پرطرفدار بود و در برخی زندان‌ها ممنوع شد.
  • کرتیس جکسون، با نام هنری فیفتی سنت، رپر معروف آمریکایی به‌شدت به کتاب علاقه‌مند شد. او بعدها با همکاری گرین کتاب قانون 50 ام را نوشت که آن نیز به یک کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز تبدیل شد.
  • کتاب 48 قانون قدرت بیش از 1.2 میلیون نسخه فروش کرد و علاوه بر فیفتی سنت، جی زی، مایکل جکسون، کورتنی لاو، ویل اسمیت، همچنین افراد معروف دیگری در زمینه موسیقی یا صنعت سینما آن را مورد ارجاع قرار دادند.
  • در آهنگ‌های جی زی، کانیه وست و دریک به کتاب ۴۸ قانون قدرت اشاره شده است. چند دی جی معروف جملات کتاب را بر روی بدنشان تتو کرده‌اند.
  • داو چارنی کارآفرین کانادایی، این قوانین را در جلسات هیئت‌مدیره نقل می‌کرد و به دوستان و کارمندان خود نسخه‌هایی از کتاب را می‌داد. همچنین مارک زوکربرگ مطالعه کتاب را در سال ۲۰۱۵ پیشنهاد داد.
  • گرین ادعا کرده است که فیدل کاسترو رئیس‌جمهور سابق کوبا نیز این کتاب را خوانده است.

اگر به کتاب‌های مدیریت و رهبری علاقه دارید، 48 قانون قدرت یک گزینه متفاوت برای خواندن است.

افتخارات و جوایز کتاب 48 قانون قدرت

  • رتبه 1 در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز در سال ۱۹۹۸

نقد رسانه ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره کتاب 48 قانون قدرت

48 قانون قدرت نوشته رابرت گرین با استقبال بسیار خوبی از سوی رسانه ها و افراد مواجه شده است. در زیر نقدهایی کلی از رسانه ها و نظرات افراد مشهور درباره این کتاب آورده شده است:

  • وارث شهریار ماکیاولی. . . افراد مهربان‌ و ملایم این کتاب را ترسناک خواهند یافت، برای کسانی که قطب‌نمای اخلاقی‌شان صرفاً به سمت قدرت معطوف شده است، این کتاب کعبه آمال است.— Publishers Weekly
  • کتاب مقدس ملحدان — Dov Charney
  • فریبنده . . . ادبی . . . شگفت‌انگیز. یک دهن‌کجی به افرادی که به‌شدت می‌خواهند در اوج باشند. — People Magazine
  • به طرز رضایت بخشی قطور و . . . ادبی، با نمونه‌های خارق‌العاده از نحوه بازی نوابغ قدرت. — Allure

خرید کتاب 48 قانون قدرت

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب 48 قانون قدرت را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به ادبیات داستانی علاقه‌مندید،‌ به صفحه خرید رمان هم سری بزنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «48 قانون قدرت»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.