جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

مکاتب روانشناسی

قیمت:
99,500 تومان
مشخصات کتاب مکاتب روانشناسی
کشور مبدا
تعداد صفحات
148 صفحه
شابک
9786006895154
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
6
این کتاب در یک نگاه

«مکاتب روان‌شناسی» کتاب کوچک و کم‌حجمی است که خلاصه تفکرات و نظریات بزرگ‌ترین روان‌شناسان جهان را گرد آورده است. «مکاتب روان‌شناسی» شامل ۳۴ چهره از این رشته است که هر کدام از این روان‌شناسان، نقشی مهمی در تاریخ روان‌شناسی معاصر بازی می‌کنند.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب مکاتب روانشناسی

این کتاب از ویلیام جیمز و ژان پیاژه شروع می‌کند و با هانس آیسِنک تمام می‌شود. فهرست کتاب «مکاتب روان‌شناسی» بر مبنای بزرگان این حوزه است و با معرفی این افراد، شما با مکاتب موجود در رشته روان‌شناسی آشنا خواهید شد. این کتاب برای دانشجویان که تازه وارد این رشته شده‌اند یا کسانی که می‌خواهند از روان‌شناسی چیزکی بدانند، مفید است.

درباره ترجمه کتاب مکاتب روان‌شناسی

  • این کار بیشتر از آنکه ترجمه باشد، حاصل گردآوری حمیدرضا بلوچ است.
  • برای تهیه این کتاب عمدتاً از کتاب ۵۰ روان‌شناس برتر نوشته تام باتلر بادن استفاده شده است.

امتیاز کتاب مکاتب روان‌شناسی در گودریدز

  • تعداد نظرات: ۱
  • تعداد امتیازدهی: ۴
  • میانگین امتیاز (از ۵): ۳.۷۵

نقل‌قول‌های کوتاه و جذاب از کتاب مکاتب روان‌شناسی

  • هوش عاطفی مجموعه‌ای از ویژگی‌ها مثل توانایی تهییج و برانگیختن خود، استقامت و پایداری در مقابل شکست، از دست ندادن روحیه، به عقب راندن افسردگی و یأس در هنگام تفکر، همدلی، صمیمیت و حفظ امید است.
  • آدلر معتقد بود همه‌ی انسان‌ها ذاتاً برای رسیدن به نوعی قدرت و هویت فردی تلاش می‌کنند.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزهٔ خواندن باشند

ویکتور فرانکل یکی از روان‌شناسان معروف بعد از جنگ جهانی دوم است که تجربه‌های او در اردوگاه کار اجباری و مرگ عزیزانش در آنجا، او را به بینش تازه‌ای رساند. با هم می‌خوانیم:

«ویکتور فرانکل در ۱۹۰۵ در وین (اتریش) به دنیا آمد و دکترای خود را در رشته‌ی پزشکی از دانشگاه وین دریافت کرد. در ۱۹۳۰ علاوه بر کار در بخش ویژه‌ی خودکشی بیمارستان شهر وین، یک مطب خصوصی روان‌پزشکی نیز داشت. در فاصله‌ی ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۲ رئیس بخش عصب‌شناسی بیمارستان روت‌شیلد بود.

فرانکل در ۱۹۴۲ به همراه همسرش، تیلی و والدینش دستگیر و به اردوگاه نازی‌ها منتقل شدند. در طی سال‌های بعد در حالی که تک‌تک اعضای خانواده‌اش را از دست داد خوش زنده ماند و ۱۹۴۵ به وسیله‌ی نیروهای ارتش آمریکا آزاد شد. بلافاصله به وین بازگشت و کتاب انسان در جست وجوی معنا را نوشت و به ریاست پلی‌کلینیک عصب‌شناسی وین برگزیده شد. او در طول عمر خویش ۲۹ دکترای افتخاری دریافت کرد و استاد مدعو دانشگاه‌های هاروارد و سایر دانشگاه‌های آمریکا بود.

دیگر کتاب‌های او عبارت‌اند از: پزشک و روح، فریاد ناشنیده برای معنا، خدا در ناخودآگاه. فرانکل در ۱۹۹۷ درگذشت.

معروف‌ترین اثر فرانکل همان کتاب انسان در جست‌وجوی معناست که حکایت دوران اسارت او در اردوگاه‌های کار اجباری نازی‌هاست. افراد اسیرشده در این اردوگاه‌ها یا نگرش خود را طوری تغییر می‌دادند که زنده بمانند یا امید خود را به زندگی از دست می‌دادند و می‌مردند. روش درمانی فرانکل، بعد از روش تحلیل روانی فروید و روانشناسی فردی آدلر به عنوان شیوه‌ی سوم روان‌درمانی شناخته شده است و کتاب معناطلبی او تفاوت بین ایده‌هایش را با نظریات روانشناسان هموطنش نشان می‌دهد.

فرانکل عقیده داشت انسان یک موجود چندبُعدی است که علاوه بر آن‌که بیولوژی یا شرطی شدن به شخصیت او شکل می‌دهد اراده‌اش نیز در شکل‌دهی به شخصیت‌اش نقش دارد. یعنی ما انسان‌ها می‌توانیم از ارزش‌های خاصی در زندگی پیروی کنیم. او به عنوان عصب‌شناس تایید می‌کرد که بعضی از ابعاد انسان را می‌توان با کامیپوتر مقایسه کرد، ولی بر این عقیده بود که عملکرد آدمی را نمی‌توان به سطح عملکرد یک ماشین تقلیل داد. بدن ما ممکن است از نظر تعادل شیمیایی مشکلاتی داشته باشد یا با مشکلات روحی مثل «هراس از فضای بسته» رو به رو باشد؛ ولی ممکن است مشکلات دیگری که اندیشه‌زاد هستند نیز داشته باشیم که به تعارض‌های اخلاقی و معنوی‌مان مربوط هستند.

فرانکل روانشناسی خود را مبتنی بر فلسفه‌ی اصالت وجود می‌دانست، ولی بر خلاف فلسفه‌ی اصالت وجودی افرادی مثل آلبر کامو یا ژان پل سارتر که زندگی را بی‌معنا می‌دانستند، روش معنادرمانی او خوش‌بینانه بود و بر این تأکید می‌ورزید که زندگی همیشه بامعناست. شاید وقتی در وضعیت سخت و رنج‌آوری گرفتار می‌شویم نتوانیم معنای آن را دریابیم، ولی با گذشت زمان و تغییر اوضاع و احوال به معنای آن واقعه پی می‌بریم.»

خرید کتاب مکاتب روان‌شناسی

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب مکاتب روان‌شناسی را با 25درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوۀ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به کتاب‌های روانشناسی علاقه‌مندید، به صفحه خرید کتب روانشناسی هم سری بزنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «مکاتب روانشناسی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.