جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

آگاهانه دوست داشتن

قیمت:
90,000 تومان
مشخصات کتاب آگاهانه دوست داشتن
کشور مبدا
تعداد صفحات
112 صفحه
شابک
9786006047720
سال خلق اثر
2018
سال انتشار
2018
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
12
این کتاب در یک نگاه

کتاب «آگاهانه دوست داشتن (Relationships)» تألیف مؤسسۀ «مدرسۀ زندگی» (The School of Life) توسط صنوبر رضاخانی به فارسی برگردانده شده و برای اولین بار در سال 1398 به چاپ رسیده است. «آگاهانه دوست داشتن» با توافق آلن دوباتن توسط نشر هنوز، تحت عنوان کلی «جستارهایی برای زندگی» منتشر شده و موضوع آن، به‌طور کلی، «روابط» است. هدف مدرسۀ زندگی، شفاف‌تر کردن و لذت‌بخش‌تر ساختن زندگی با مطالعۀ موضوعات مهم و چالش‌های آن است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب آگاهانه دوست داشتن

در همان آغاز کتاب آمده: «عاشق شدن به حدی شخصی و خود‌به‌خودی است، که احتمالاً عجیب و حتی توهین‌آمیز به نظر خواهد رسید اگر در خصوصی‌ترین لحظات روابط‌مان برای عوامل دیگری مثل جامعه و فرهنگ نقشی پنهان و مؤثر قائل شویم. با این‌حال، تاریخ بشر نشان می‌دهد به دلایل گوناگونی نظرات مربوط به عشق، متفاوت بودن فرضیات درخصوص نحوۀ تفاهم عشاق، و تنوع در روش‌های تفسیر احساسات احتمالاً مجبوریم بپذیریم که نگرش ما نسبت به رابطۀ عاشقانه بیش از اینکه متأثر از محدودۀ اتاق خواب‌مان باشد متأثر از محیط و فرهنگ ماست. فرهنگ به ما می‌گوید چه چیز در عشق "نرمال" است و مشخص می‌کند احساسمان را باید خرج چه چیزی کنیم، برای چه چیز ارزش قائل شویم، در بحث و جدل چگونه رفتار کنیم، از چه چیزهایی هیجان‌زده شویم، چه وقت تحمل کنیم و کِی باید عصبانی شویم. عشق پیشینه‌ای دارد و ما ناگزیر از این پیشینۀ فرهنگی تأثیر می‌پذیریم

کتاب «آگاهانه دوست داشتن» در 20 بخش نوشته شده و در هر بخش تلاش شده است با بررسی ابعاد مختلف رابطه دیدگاه تازه‌ای در این خصوص ارائه شود، از مشکلات و چالش‌ها صحبت شود و راه‌حلی در میان گذاشته شود. این کتاب نشان می‌دهد چگونه می‌توان با نگرشی درست، شفاف و دقیق‌تر، به رابطه‌ای بالغانه دست یازید و پیش رفت.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا دربارۀ کتاب آگاهانه دوست داشتن چیست؟

نظرات خوانندگان سایت آمازون: -«هرکسی که به بررسی واقعیتِ روابط نیاز دارد باید این کتاب را بخواند.»

-«این کتاب بارها و بارها نقایص عمیق فرهنگی و دیدگاه‌مان را دربارۀ رابطه به ما نشان می‌دهد. این کتاب باعث شد که بیشتر متوجه این کاستی‌ها شوم و درک کنم که رابطه برقرار کردن کار ساده ای نیست. مشتاقانه منتظر خواندن دوبارۀ آن هستم.»

-«این کتاب به شما کمک می‌کند رفتار خود و همسرتان را بهتر درک کنید. حتی باید به نوجوانان نیز خواندنش را توصیه کرد. این کتاب به آن‌ها کمک می‌کند که اشتباهات ما را مرتکب نشوند و از نظر احساسی مستقل باشند.»

-«راهنمایی ضروری برای هوشمندانه و درست زندگی کردن در قرن بیست و یکم.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزۀ خواندن باشند

در بخشی از کتاب می‌خوانید: «ما به‌گونه‌ای از "عشق" صحبت می‌کنیم انگار مقوله‌ای یکپارچه و تفکیک‌نشدنی است، اما درواقع عشق دو وجه بسیار متفاوت دارد: عاشقی و معشوقی. عملکرد بهتر در روابط تاحدودی به این بستگی دارد که برای عاشقی کردن آماده‌تر باشیم و تااندازه‌ای از این حقیقت هم آگاه باشیم که سماجت غیرطبیعی و خطرناکی روی جنبۀ معشوقیِ رابطه داریم. ما رابطه را فقط با آگاهی از جنبۀ "معشوقی" آن آغاز می‌کنیم. یعنی همان جنبه‌ای که در دوران کودکی و دریافت‌کنندگی عشق شناخته‌ایم. در سال‌های اول زندگی جز دریافت عشق کاری هم از دستمان برنمی‌آمد، همیشه کسی کنارمان بود که آراممان کند، با ما بازی کند، بپرسد حالمان چطور است و نهایت تلاشش را بکند که نگرانی‌هایمان برطرف شود. اما خود ما وظیفۀ چندانی نداشتیم. وظیفۀ ما نبود از بزرگ‌ترمان بپرسیم روزش را چطور گذرانده و به او بگوییم اگر خسته است برود طبقۀ بالا چرتی بزند ... ما این دید ناقص از عشق را با خودمان به دوران بزرگسالی می‌آوریم.»

و در بخشی دیگر: «... نظریۀ کاربردی و بالغانه‌تری هم دربارۀ عشق وجود دارد که به یونان قدیم بازمی‌گردد. این نظریه می‌گوید عشق قبل از هر چیز ستایش خوبی‌ها و کمال در دیگری است. عشق هیجانی است که در مواجهه با خصوصیاتی چون قدرت، هوش، مهربانی، صداقت، شوخ‌طبعی و گذشت در خود احساس می‌کنیم. یونانی‌ها معتقد بودند که عشق هیجانی رازآلود نیست، دوست داشتن دیگری پدیدۀ شیمیایی غیرقابل توصیفی نیست، عشق یعنی حس احترام و حیرت از آنچه در دیگری درست و کامل است. پس با ضعف‌ها، مشکلات و خصوصیات نه‌چندان خوشایند دیگری چه کار باید کرد؟»

دربارۀ نویسندۀ کتاب آگاهانه دوست داشتن

مجموعۀ جستارهای زندگی کتاب‌هایی هستند تحت عناوین مختلف که توسط مؤسسۀ مدرسۀ زندگی تألیف شده‌اند. به گفتۀ آلن دوباتن هدف مدرسۀ زندگی این است که با مطالعۀ موضوع‌های مهم زندگی و با کمک فرهنگ، زندگی ما را شفاف‌تر و لذت‌بخش‌تر کند و از ابهام‌هایش بکاهد. مدرسۀ زندگی به‌طور کل، راه‌هایی اساسی پیش روی ما قرار می‌دهد.

مدرسۀ زندگی یک مؤسسۀ آموزشی با تمرکز بر زندگی بهتر و عاقلانه‌تر است. این مؤسسه در سال ۲۰۰۸ در لندن (شعبۀ اصلی)، آمستردام، برلین، استانبول، ملبورن، پاریس و سیدنی شروع به کار کرد. مدرسۀ زندگی توسط آلن دوباتن با همکاری تعدادی از نویسندگان و هنرمندان تأسیس شد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «آگاهانه دوست داشتن»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.