7 آبان 1402
514 بازدید

متیو پری (چندلر بینگ) بازیگر و نویسنده کتاب فرندز در 54 سالگی درگذشت

    در این مطلب می‌خوانید:

کسانی که سریال می‌بینند به دو دسته تقسیم می‌شوند: افرادی که فرندز را دوست دارند و کسانی که با آن ارتباط نگرفته‌اند. دسته‌ی اول و علاقمندان این مجموعه آنقدر زیادند که هنوز پس از گذشت بیست سال از پخش آخرین قسمت این سریال، این ده فصل جز پر بیننده‌ترین سریال‌های تاریخ تلویزیون باقی مانده است و در صدر همه‌ی آن‌ها نیز قرار دارد. پس فرندز سریالی معمولی نیست. فرندز دوستان نداشتهٔ بسیاری از مردم جهان است که با آن خندیده‌اند، به آن‌ها دل بسته‌اند و حتی همراهش گریسته‌اند. از شش شخصیت محبوب و دوست داشتنی‌ای که با یکدیگر دوست‌اند، کنار هم زندگی می‌کنند و برای مخاطبین و همراهان همیشگی‌شان همیشه زنده و حاضرند، یکی از آن‌ها امروز در بیست و نهم اکتبر 2023 در 54 سالگی درگذشت. خبری باورنکردنی که عاشقان این سریال کمدی را با تلخی زهرآلودی همراه کرد.

متیو پری (چندلر بینگ)، دوست صمیمی و هم‌خانه‌ی جویی تریبیانی، رفیق راس گلر، دوست فیبی و ریچل و همسر مونیکا گلر، زندگی‌ پُر رنجش به پایان رسید و آرام گرفت. متیو پری دربارهٔ زندگی پُر فراز و نشیبش، حفرهٔ تاریک زندگی‌اش، کودکی تنها و رنج‌آلودش، گیرافتادن‌های پیاپی و بی‌پایانش در اعتیاد به مواد، الکل و... کتابی شگفت‌انگیز نوشته است که خوانندگان، علاقمندان و طرفدارانش را تحت‌تاثیر قرار داده است. این اتوبیوگرافی، زندگی بازیگری را روایت می‌کند که بحران‌های متعدد و غم‌انگیزی را در زندگی شخصی‌اش تجربه کرده و همواره در جستجوی چیزی برای تسلی یافتن در زندگی‌اش بوده است. او از کودکیِ تنها و رنج‌آورش نوشته که چگونه توسط والدینی که خود هنوز بلوغ عاطفی‌شان را پیدا نکرده بودند، تک افتاده و رنجور بزرگ شده است یا انواع اعتیاد چگونه بارها جسم او را به مرحله‌ی فروپاشی و هم‌آغوشی با مرگ کشانده است.

متیو پری از دردهای عمیقی می‌نویسد که شاید دغدغه‌ی بسیاری از ما باشد، دردهایی که برای گریز از آن‌ها و تسلی یافتن، اعتیاد می‌تواند راه گریزی اشتباه باشد و از میان آن رنج عبور کردن، دردناک‌ترین و بهترین روش برای رهایی یافتن از افسردگی و ویرانی‌های متعدد زندگی روزمره است. بازی در سریال فرندز، مسیری جادویی در زندگی این کمدین دوست داشتنی بود. سه دو یک گفتن‌های قبل از ضبط برنامه برای او که همه‌ی کودکی‌اش از سکوت مادر افسرده‌اش هراس داشته، آوازی گیرا بود برای آنکه سکوت تلخ زندگی را بشکند و دیگری را بخنداند. خندادن دیگری برای متیو پری به معنای مورد علاقه قرار گرفتن و دوست داشته شدن بود.

شهرتی که او پس از بازی در فرندز تجربه کرد، با تمام سختی‌هایش نقطه روشنی در زندگی تاریک او بود. امروز دوستان دیگر او، مونیکا، فیبی، راس، جویی و ریچل برای از دست دادن دوست‌شان غمگین‌اند. تمامی کسانی که او را می‌شناختند و با بامزگی‌ها و طنازی‌هایش خندیده‌اند، امروز بغضی شکننده را تجربه می‌کنند. بغض و اندوهی که با مرگ هنرمند به پایان نمی‌رسد، بلکه در آثارش جاودانه می‌ماند.

برای خرید کتاب زندگی و خاطرات متیو پری، کلیک کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران
مجتبی واحدی
1402/8/8
روحش شاد دیروز از شنیدن خیر مرگش شوکه شدم گرچه در غزه هم قصه دردناکی می‌گذرد ولی هر کسی جای خودش را دارد ضمن عرض تسلیت ، آرزو میکنم روحش در آرامش باشد....... یکی از طرفدارانش هستم تا زنده هستم
نظر خود را بنویسید:
پربازدیدترین مطالب