جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

برج فرازان

قیمت:
495,000 تومان
مشخصات کتاب برج فرازان
کشور مبدا
تعداد صفحات
712 صفحه
شابک
9789642091164
سال خلق اثر
1996
سال انتشار
1996
قطع
وزیری
جلد
سخت
نوبت چاپ
6
این کتاب در یک نگاه

برج فرازان کتابی است نوشته‌‌ی باربارا تاکمن، تاریخ‌نویس برجسته‌ی آمریکایی که عزت‌الله فولادوند استادانه با نثری روان آن را ترجمه کرده است. تاکمن با سبکی منحصربه‌فرد، قلمی شیوا و نگاهی داستان‌گو، افرادی را که ممکن است برایشان خواندن کتاب‌هایی با موضوعات تاریخ جنگ و سیاست سخت باشد، به مطالعه ترغیب می‌کند. کتاب برج فرازان نگاهی شفاف و کاملا مستند به چهره‌‌ی جهان قبل از جنگ جهانی دارد.





 




بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب برج فرازان

برج فرازان پیش از آنکه به ساختار دولت‌ها بپردازد، یک بررسی اجتماعی از زندگی و احوالات مردم و جوامعی است که با اتفاقات جنگ جهانی اول دست‌وپنجه نرم کرده‌اند. تاکمن در این کتاب به جنبش آنارشیست‌ها، فعالیت سوسیالیست‌ها‌ی اروپایی و احوالات آمریکا فرانسه آلمان بین سالهای 1890 تا1902 می‌پردازد و به سراغ بزرگان قوم کشور انگلستان که همچنان نماینده‌ی اشرافیت در آن روزگار بودند، می‌رود.

 در نهایت نویسنده تلاش می‌کند به این پرسش پاسخ دهد که در آن سال‌ها که همه‌چیز خوب پیش می‌رفت و جوامع در حال پیشرفت بودند، چطور چنین فاجعه‌ای رخ داد؟ چگونه این رویدادها دست به دست هم دادند تا جنگ جهانی اول رخ دهد.

او با طنز خاصی که در لحن و جملات کتاب‌هایش به‌ کار می‌گیرد، توانسته است خوانندگان زیادی را مجذوب کتاب‌هایش نماید.

 باربارا تاکمن در یکی از سخنرانی‌هایش اشاره به اهمیت قلم مورخ دارد: «هدفِ مورخ حفظِ توجهِ خواننده است، یا باید باشد... من می‌خواهم خواننده‌ام صفحه را که برمی‌گردانَد، به آخر برساند. این مقصود موقعی حاصل می‌شود که روایت روان پیش برود، و فرسوده در بندِ تحقیق و زیرِ بارِ تفصیل به گِل ننشیند.»

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ی کتاب برج فرازان چیست؟

حمیدرضا امیدی سرور نگاهی کامل به کتاب برج فرازان داشته است که برشی از آن به شرح زیر می‌باشد: «این کتاب به ما کیفیت و ابعاد گوناگون حیاتِ اجتماعی و سیاسی جهانی را نشان می‌دهد که می‌تواند خاستگاه رخدادی چنین بلاخیز و دوران‌ساز باشد؛ پس به همان نسبت که می‌تواند عبرت‌آموز باشد به درک جهانِ امروز نیز یاری می‌رساند.

غنای شگفت انگیز محتوای کتاب، سبک جذاب نویسنده و نهایتا ادبیت متن، نشان می دهد که تاکمن با وجود کتاب‌های نه‌چندان پرتعدادش بیهوده جایزه پولیتزر را از آن خود نکرده است.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه‌ی خواندن باشند

«برج فرازانی که در دوران عظمت تمدن اروپا بر پا داشته شده بود برآمده از حشمت و شکوه و شور و زیبایی و نیز سرداب‌های تاریک ساکنان برج، در قیاس با عصر آینده، روزگاری سپری کردند توام با اتکای نفس و اطمینان و امید بیشتر، جلال و جاه و زیبایی و بریز و بپاش زیادتر، آسایش و فراغ خاطر و خرمی بالاتر، لذت فزون‌تر از همنیشینی و گفت و شنود با یکدیگر ستم و ریای گسترده‌تر، بینوایی و نیاز سخت‌تر. احساسات (از جمله احساسات دروغین و سطحی) وافرتر در برابر بیمایگی بردباری کمتر، از کار احساس غرور ژرف‌تر؛ از مشاهده‌ی طبیعت و جد شدید‌تر، و نشاط و شادابی سرشارتر، دنیای آن روزگار از بسیاری چیزها برخوردار بود که باید اکنون از کف رفته محسوب شود، صرف نظر از این‌که چه به جای آن به دست آمده است.»

درباره‌ی نویسنده کتاب برج فرازان

باربارا تاکمن در ۳۰ ژانویه‌ی ۱۹۱۲ در نیویورک چشم به جهان گشود. او موفق به دریافت جایزه پولیتزر در سال‌های ۱۹۶۳ و ۱۹۷۲ شد. تاکمن در طولِ زندگی‌اش یازده کتاب نوشت.

ریاست انجمن مورخان آمریکا و نیز فرهنگستان هنر و ادبیا‌ت آمریکا را سال‌ها به عهده داشت. از ویژگی‌های این نویسنده بیان روان اوست. او با طنز خاصی که در لحن و جملات کتاب‌هایش به‌ کار می‌گیرد، توانسته است خوانندگان زیادی را مجذوب کتاب‌هایش کند.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «برج فرازان»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.