جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

اصلاح شیوه های نادرست فرزند پروری

قیمت:
55,000 تومان
مشخصات کتاب اصلاح شیوه های نادرست فرزند پروری
کشور مبدا
تعداد صفحات
271 صفحه
شابک
9786220403753
سال خلق اثر
2010
سال انتشار
1400
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

کتاب «اصلاح شیوه‌های نادرست فرزندپروری»، راهنمایی دوستانه و کاربردی است که سعی دارد فشار عمیق و پایان‌ناپذیر فرزندپروری را از دوش والدین بردارد. تربیت فرزندان کار دشواری است و این راه دشوار به کمک اطلاعات ارائه شده در این کتاب هموار خواهد شد. کتاب «اصلاح شیوه‌های نادرست فرزندپروری» را «نایجل لاتا» نوشته است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب اصلاح شیوه های نادرست فرزند پروری

در دهه‌های اخیر فرزندپروری دیگر به تأمین آب، غذا، پوشک و لباس خلاصه نمی‌شود. با پیشرفته‌تر شدن علم و افزایش سطح تحصیلات عمومی، فرزندپروری معنای جدیدی پیدا کرده است. تربیت و توجه به بهزیستی روان‌شناختی کودکان، کانون توجه بسیاری از والدین و روان‌شناسان عصر مدرن است. هر والدی در پی ارتقا مهارت‌های فرزندپروری خویش است تا بتواند کودک را در مسیری که بسیار هم سخت‌الوصول است، به بهترین وجه ممکن هدایت کند.

کتاب «اصلاح شیوه‌های نادرست فرزندپروری»، نقطۀ عطف زندگی والدینی است که به‌تازگی صاحب فرزند شده‌اند یا به زودی صاحب فرزند خواهند شد. این کتاب چراغ راهِ مفیدی برای شماست تا بدون زحمت و رنج فراوان، از عهدۀ فرزندپروری و تربیت کودکتان بربیایید.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب اصلاح شیوه‌های نادرست فرزندپروری چیست؟

یکی از خوانندگان کتاب نوشته است: «وقتی با این کتاب آشنا شدم، در ماه آخر بارداری به‌سر می‌بردم. این کتاب را به پیشنهاد یکی از دوستانِ روان‌شناسم مطالعه کردم. کتاب «اصلاح شیوه‌های نادرست فرزندپروری»، دربارهٔ نحوۀ برخورد با مشکلات توصیه‌های مفیدی ارائه می‌دهد که همه والدین روزمره با آن مواجه هستند. این کتاب به شما کمک می‌کند تا با صرف زمان معقولی، به وظایف مادری‌تان رسیدگی کنید و در عین حال زمان کافی برای پرداختن به کارهای روزمرۀ دیگر هم داشته باشید.»

مخاطب دیگری با اشاره به متن روان و بی‌نقص نویسنده می‌گوید: «آقای نایجل لاتا با نوشتن این کتاب، مسیری نوین در شیوۀ فرزندپروری ابداع کرده است. او به جای استفاده از شیوه‌های قدیمی و سروکله زدن مدام با بچه‌ها، ما را با دنیای آسان‌گرفتن در تربیت و شوخ‌طبعی آشنا می‌کند. این کتاب نشان می‌دهد گاهی تلاش‌های زیادی والدین نتیجۀ عکس دارند و با یک گام به عقب بازگشتن، می‌توان همۀ مشکلات را رفع کرد. پیشنهاد می‌کنم از نکته‌های بی‌نظیر این کتاب غافل نشوید!»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در بخش مقدمۀ مترجم، به ضرورت خواندن این کتاب برای والدین اشاره شده است: «اغلب ما دوست داریم بچه‌دار شویم، اما بچه‌دار شدن یک مسئله است، بزرگ کردن بچه یک مسئله دیگر. در واقع، ماجرای اصلی وقتی صاحب بچه می‌شویم شروع می‌شود. هیچ‌کس پیش از آن به ما نمی‌گوید این مسیر چقدر سنگلاخ دارد. شاید هم می‌گویند، ولی به قول نویسندۀ کتاب، ما توجهی نمی‌کنیم. از لحظه‌ای که بچه به دنیا می‌آید تلاطم شروع می‌شود؛ چند ماه اول نگاه می‌کنید و می‌بینید کل روز تمام دغدغه‌تان شده سیر کردن شکم کوچولو، آروغ‌گیری‌اش، تمیز بودن پوشکش و به‌موقع و به اندازه خوابیدنش؛ بی‌خوابی و خستگی خودتان به کنار. همه چیز مرحله‌به‌مرحله است و هر مرحله چالش جدیدی همراه با سختی‌های مختص خود روبه‌رویتان می‌گذارد.»

در بخش دیگری از کتاب، به معضلات نگرانی بیش از حد والدین، نسبت به درست تربیت کردن فرزندانشان پرداخته شده است: «همه‌چیز خیلی‌خیلی پیچیده شده. خیلی از لذت‌های ساده از بین رفته، چون ما والدین خیلی غم‌زده، مضطرب و شکاک شده‌ایم. همۀ ما ناامیدانه نگرانیم که نکند خرابکاری کنیم و بچه‌هایمان از لحاظ عاطفی آسیب جبران‌ناپذیری ببینند. ولی یک مسئله‌ای هست: همۀ ما یک‌جورهایی خرابکاری می‌کنیم، چون ما پدر و مادریم و این کارمان است. درست همان‌طور که ما باید از دست آن‌ها جان به در ببریم، آن‌ها هم باید از دست ما جان به در ببرند. اگر بتوانند این کار را انجام دهند، احتمالاً حالشان خوب خواهد بود. آن را همچون «انتخاب طبیعی» اجتماعی در نظر بگیرید. بزرگ کردن بچه عالی‌ترین شکل از برنامۀ تلویزیونی واقع نماست، فقط اینجا تلویزیونی در کار نیست. ایراد دیگری هم دارد این است که نمی‌شود با رأی‌گیری حذفشان کرد، که جای تأسف دارد.»

در ادامه ، به توصیف صادقانه و شیرین نویسنده از والدگری خودش برمی‌خوریم: «وقتی به عنوان والد نمی‌دانم چه‌کار کنم، دیوانه می‌شوم. لحظاتی هست که دوست دارم بروم فرودگاه و بلیت و کارت شناسایی جعلی‌ای را که آنجا در قفسه‌ای قایم کرده‌ام بردارم و سوار اولین هواپیما به مقصد کشوری بدون معاهدۀ استرداد مجرمین شوم. وقتی می‌دانم چه‌کار کنم، همه‌چیز روبه‌راه است. آرامم و زندگی خوب است. وقتی سردرگمم، تنها چیزی که می‌خواهم این است که خیلی سریع به دورترین جایی بروم که پاهایم و کارت بانکی‌ام و یک بوئینگ 747_400 می‌تواند مرا ببرد.»

دربارۀ نویسندۀ کتاب اصلاح شیوه‌های نادرست فرزندپروری

نایجل لاتا (Nigel Latta)، نویسنده، روان‌شناس و مفسر برنامه‌های روان‌شناختی تلویزیون است که در حرفۀ خود به شهرت رسیده است. او در کار با کودکانی که مشکلات روان‌شناختی ساده یا پیچیده دارند، بسیار ماهر است و اکثر نوشته‌هایش را با بهره‌گرفتن از کار بالینی خود به اتمام می‌رساند. تاکنون دو مجموعۀ تلویزیونی با اقتباس از کتاب‌های او ساخته شده و به نمایش درآمده است.

او هر شب برنامه‌ای را با نام «شیوه‌های اصلاح فرزندپروری» در رادیوی ملی اجرا می‌کند.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «اصلاح شیوه های نادرست فرزند پروری»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.