جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

پیروزی/ راهبرد پنهانی دولت ریگان برای تسریع در فروپاشی شوروی

قیمت:
320,000 تومان
مشخصات کتاب پیروزی/ راهبرد پنهانی دولت ریگان برای تسریع در فروپاشی شوروی
کشور مبدا
تعداد صفحات
416 صفحه
شابک
9786002537133
سال خلق اثر
1994
سال انتشار
1400
قطع
رقعی
جلد
سخت
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

کتاب «پیروزی» با نگاهی ریزبینانه، به فروپاشی امپراتوری بزرگ شوروی پرداخته است. این کتاب، موشکافانه سیاست‌ورزی‌های آمریکا و عملکردهای پنهانی را بررسی می‌کند که جنگ سرد را پدید آورد و تغییرات عظیمی که پس آن در شوروی شکل گرفت. پیتر شوایتزر نویسندهٔ کتاب «پیروزی»، جزئیات مهم و خواندنی تاریخی‌ای را با خواننده در میان می‌گذارد که جنگی مسالمت‌آمیز را از سوی آمریکا مطرح می‌کند.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب پیروزی/ راهبرد پنهانی دولت ریگان برای تسریع در فروپاشی شوروی

کتاب پیروزی با نام کامل «پیروزی: راهبرد پنهانی دولت ریگان برای تسریع در فروپاشی شوروی» با تحقیق بسیار و گفتگو‌های متعدد با رهبران و استادان برجستهٔ جنگ سرد گردآوری شده است. کتاب به چگونگی شکل‌گیری جنگ اقتصادی و از هم پاشیدن اقتصاد امپراتوری شوروی، به نقاط ضعف سیاست‌های شوروی و سیاست‌های پنهانی و تاثیرگذار آمریکا اشاره دارد که برای علاقمندان به علوم سیاسی و اقتصادی جذاب، خواندنی و به لحاظ تاریخی مهم و تاثیرگذار است.

درباره ترجمه کتاب پیروزی

انتشارات پارسه این کتاب را با ترجمه‌ی میرجواد سیدحسینی منتشر کرده است.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در بخشی از این کتاب چنین می‌خوانیم که در واقع به اندیشه‌های ریگان در فروپاشی شوروی پرداخته است:

«کیسی به رئیس‌جمهور گفت هر وقت ما سعی می‌کنیم کاری انجام دهیم: «آن کار مثل غربال نشت می‌کند. من قصد دارم عملیات مخفیانه‌ای انجام دهم که واقعا مخفیانه باشد.» ریگان بلافاصله موافقت کرد. این توافق جدید امتیاز سری بودن مطلق را به وجود آورد. گروه برنامه‌ریزی امنیت ملی نه تنها دربارۀ عملیات مخفیانۀ پیشنهادی مورد بحث قرار خواهند گرفت نیز اطلاع قبلی نداشتند. مدارکی که دستیاران کیسی تهیه کرده بودند در پایان جلسه به اعضا داده می‌شد و همان‌جا مورد بحث قرار می‌گرفت. گروه برنامه‌ریزی امنیت‌ملی می‌توانست به تنهایی و بدون اطلاعات کارکنان پشتیبانی تصمیمات خود را اخذ کند. جان لنچوفسکی، مسئول امور شوروی و اروپای شرقی در شورای امنیت ملی، چنین تعریف می‌کند: «ما اطلاع چندانی راجع‌به اتفاقات مخفیانه نداشتیم. کیسی خود عملیاتش را اجرا می‌کرد و بحث‌های سیاسی کمی انجام می‌شد. آن‌ها نمی‌خواستند هیچ‌گونه نشتی رخ دهد.»

در قسمتی دیگر از این کتاب که به اسناد سیاسی آن دوره نیز اشاره دارد، چنین می‌خوانیم:

«ژانویه ۱۹۸۱ واشنگتن دی سی به طرز عجیبی سرد بود. برف و باران، سرد و منجمد کننده بود و باد از روی رودخانه پتومک به تندی با سوز وحشتناکی می‌وزید. با وجود این، پیش بینی مشتاقانه‌ای در پایتخت کشور وجود داشت که می‌گفت انتقال قدرت در راه است. هنوز دو روز از مراسم تحلیف رونالد ریگان نگذشته بود که او ویلیام کیسی (مدیر انتصابی خود در سیا) را به دفتر بیضی شکل احضار کرد. از بسیاری جهات، امری غیرمعمول بود که رئیس مرکز اطلاعات در اوایل دوره ریاست جمهوری به طور خصوصی با رئیس جمهور ملاقات کند. به هر حال، باید بودجه‌هایی را تنظیم و چند سمت خالی را پر می‌کردند. نگرانی اصلی دولت جدید، اقتصاد بود. اما رونالد ریگان نه با رئیس مرکز اطلاعات خود، بلکه فقط با یکی از نزدیک‌ترین مشاوران مورد اعتماد خویش ملاقات می‌کرد. این اعتماد در تمام طول رقابت طولانی او آشکار بود. هنگامی که کیسی در ژانویه ۱۹۸۰ به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی او انتخاب شد، کمیته انتخاباتی ریگان از هم پاشید و دچار هرج و مرج شده بود…»

درباره نویسنده کتاب پیروزی

پیتر شوایتزر در 1964 به دنیا آمد، او علاوه بر مشاوره‌های سیاسی به نویسندگی نیز می‌پردازد. اثری دیگر از این نویسنده با عنوان پول کلینتون که در 2015 به چاپ رسید منش سیاسی و رویکردهای این نویسنده را در عرصه‌ی اقتصادی مطرح می‌کند.

او رئیس موسسه پاسخگویی دولت (GAI)و سردبیر ارشد سازمان رسانه‌ای راست افراطی Breitbart News و عضو سابق موسسه محافظه کار هوور است.

خرید کتاب پیروزی

اگر اولین بار است که از بوک‌لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب پیروزی را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آَشنایی با شیوه خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

برای خواندن کتاب‌ های سیاسی بیشتر، به صفحه خرید کتاب علوم سیاسی سر بزنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «پیروزی/ راهبرد پنهانی دولت ریگان برای تسریع در فروپاشی شوروی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.