جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

فرندز/ دوستان و عاشقان

قیمت:
239,000 تومان
مشخصات کتاب فرندز/ دوستان و عاشقان
کشور مبدا
تعداد صفحات
303 صفحه
شابک
9786222544720
سال خلق اثر
2022
سال انتشار
2022
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
22
این کتاب در یک نگاه

کتاب فرندز دوستان و عاشقان اتوبیوگرافی است، از متیو پری که توسط انتشارات میلکان با ترجمه کیمیا فضایی چاپ و منتشر شده است. کتاب فرندز دوستان و عاشقان از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز است، هم‌چنین در فهرست نهایی جایزه‌ی «بریتیش بوک» در سال 2023، کتاب برگزیده‌ی «تایمز»، «یو اس ای تودی» و «ایالات متحده‌ی آمریکا» قرار دارد، و در سال 2022 نامزد جایزه‌ی «گودریدز» در بخش خاطرات و زندگی‌نامه شد. متیو پری در نقش «چندلر بینگ» درسریال «فرندز» که ازپرطرفدارترین سریال‌های تاریخ به شمار می‌آید، ایفای نقش نموده است. «لیسا کودرو»، بازیگر نقش «فیبی» در سریال «فرندز» نیز مقدمۀ این کتاب را نوشته است. از دیگر چاپ‌های کتاب می‌توان به انتشارات مون با ترجمه مرجان حمیدی اشاره کرد.




بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «فرندز/ دوستان و عاشقان»

خلاصه کتاب فرندز/ دوستان و عاشقان

 کتاب «فرندز دوستان و عاشقان» این‌گونه آغاز می‌شود: «سلام، اسم من متیو است، هرچند شاید مرا با اسم دیگری بشناسید. دوستانم متی صدایم می‌کنند. و احتمالا تا حالا می‌بایست مرده باشم.»

زندگی متیو پری فراز و نشیبب‌های زیادی داشته است، که با قلم جذاب و طنزآمیزش آن را روایت می‌کند. متیو در 14سالگی از ستارگان تنیس کانادا بود و زمانی‌که 24 سال داشت برای بازی در سریال «فرندز» انتخاب شد. کتاب «فرندز دوستان و عاشقان» کتابی واقعی است که سراسر درس زندگی می‌دهد. متیو خواننده را همراه خود می‌کند تا از اعتیاد تا تلاش سختش برای ترک آن، شهرتش و بازی در پربیننده‌ترین سریال‌های تاریخ  بگوید.


نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب فرندز دوستان و عاشقان چیست؟


  1. «Daily Mail» درباره کتاب می‌نویسد: «هیچ‌ مجموعه ‌خاطراتی صادقانه‌تر از این کتاب وجود ندارد. کتاب «فرندز: دوستان و عاشقان» می‌تواند زندگی‌ بسیاری را نجات دهد.»
  2. «نشریه تایمز» می‌نویسد: «زندگی‌نامه‌ای خنده‌دار، جذاب و متقاعدکننده. خواندن «کتاب فرندز: دوستان و عاشقان» برای طرفداران متیو پری فوق‌العاده خواهد بود.»
  3. لیسا کودرو کتاب را این‌چنین توصیف می‌کند: «متیو پری در کتاب «فرندز: دوستان و عاشقان»، ما را با جزئیات بسیار صادقانه و شفافش به ذهن و قلب خود راه می‌دهد.»
  4. ملیحه در یکی از سایت‌های داخلی می‌نویسد: «متیوی عزیز! هیچ‌وقت چندلربینگ رو باور نکردم! باهاش خندیدم اما باور نکردم! اما وقتی داستان زندگی‌ات را خواندم، باورش کردم و شجاعتت را تحسین کردم که اینچنین شفاف از تجربیات دردناکت حرف زدی! کار خدا بود که زنده بمانی و با قلمت به من و خیلی‌های دیگر کمک کنی! درس‌های زیادی گرفتم و از تو و از خدا ممنونم.»
  5. مهسا احساسش را از خواندن کتاب این‌گونه توصیف می‌کند: «از خواندن کتاب لذت بردم. خیلی شفاف در مورد احساساتش صحبت کرده است. درمورد تروماهای کودکی و این‌که چطور بر زندگیش تاثیر چشم‌گیری داشته، در مورد احساس رهاشدگی‌اش و کافی نبودن و خیلی چیزهای دیگه... .»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشد


  • در بخش‌هایی از کتاب می‌خوانیم: «وقتی در مهدکودک بودم، بچه‌ی کودنی دستم را لای در گذاشت و بعد از اینکه جهش‌های باشدت خون که عین فشفشه بیرون می‌زد، بند آمد، یک نفر به عقلش رسید که پانسمانش کند. […] با مادرم تماس گرفتند که سریع خودش را به بیمارستان برساند. هق‌هق‌کنان رسید (که قابل درک بود) […] قبل از اینکه بتواند دهانش را باز کند، گفتم: «لازم نیست گریه کنی… من گریه نکردم.» آن موقع هم همین‌طوری بودم: اجراکننده، مردم راضی ‌کن (کی می‌داند… شاید حتی برای خوب منتقل کردن دیالوگم ادای قیافه‌ی شوکه و یکه‌خورده‌ی چندلر بینگ را درآوردم؟»
  • «بهشتی که درونش بودم، بالاخره تمام شد و من پریدم توی هوندا سی‌آر اکس سیاهم و برگشتم سمت کلاب کالیفرنیا، و با کله‌ی آدمی نوزده‌ساله که پُر بود از رؤیای زندگی با کسی که دوستش دارم و علاقه‌ای وسواس‌گونه به او.».
  •  «من همیشه دوست داشتم تنها فرد بامزۀ جمع باشم؛ اما حالا، بالاخره در بیست‌وچهارسالگی، سریع متوجه شدم بهتر است همه بامزه باشند. همان موقع هم می‌توانستم حدس بزنم که این سریال قرار است بزرگ و مهم باشد، از همان اول می‌دانستم؛ اما بلند به زبان نیاوردم. تا حدی چون دور از ذهن نبود که هنرپیشه‌ای آن‌قدر ناجور گند بزند به دورخوانی که بدون حتی یک دقیقه بازی جلوی دوربین مؤدبانه عذرش را بخواهند. اما این مال فردا بود... فعلاً جیمی هر شش‌تایمان را برد به لوکیشن آپارتمان مانیکا و به ما گفت که فقط با همدیگر صحبت کنیم. همین کار را کردیم.»
  • «به سال ۱۹۹۴ زندگی من خوش آمدید. تهیه‌کننده‌ی NBC«جیمی تارسس که درگیر ساخت «دوستانی مثل ما» بود، ظاهراً یک شب در تخت‌خواب، رو کرد به همسر وقتش [و گفت]: «هی، به نظرت سریال ال.ای.اکس. ۲۱۹۴ قراره واسه یه فصل ساخته شه؟» همسرش گفت: «نه بابا! افتضاحه […]» جیمی گفت: «پس، یعنی متیو پری می‌تونه کار قبول کنه؟ گزینه‌ی امنی واسه انتخاب بازیگره؟» […] چند روز بعد تماسی تلفنی به من شد که زندگی‌ام را از این‌رو به آن‌رو کرد: «قراره فردا بابت «دوستانی مثل ما» با مارتا کافمن ملاقات کنی.» و باور کنید دروغ نمی‌گویم: همان موقع و همان جا می‌دانستم قرار است چقدر اتفاق بزرگی باشد.»
  • «تا مدت‌ها واقعاً دلم نمی‌خواست خیلی راجع به فرندز صحبت کنم. تا حدی چون من کارهای دیگر هم کرده بودم: ولی همه فقط می‌خواستند راجع به چندلر صحبت کنند.»

درباره نویسنده کتاب فرندز 


متیو لانگفورد پری در سال 1969 در آمریکا چشم به جهان گشود. پدر پری، «جان بنت پری» بازیگر است که در فیلم‌هایی مانند «احمق‌ها به داخل» و «روز استقلال» بازی کرده است. مادرش سوزان لانگفورد روزنامه‌نگار بود.متیو بازیگر و کمدین مشهور  سال ۱۹۸۷ در سریال شانس برای اولین بار ایفای نقش نمود. پری در سال 1996 نامزد دریافت جایزه بهترین کمدین آمریکایی شد،  او هم‌چنین نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب و برنده دو جایزه امی است.

پری تلاش‌هایی که در جهت ترک اعتیاد داشته را  با دیگران به اشترک گذاشته و از این جهت کمک زیادی به بهبود افراد معتاد کرده است. پری در سازمان‌های خیریه مختلفی از جمله بنیاد رویا و بنیاد ایدز الیزابت تیلور مشارکت داشته است. متیو پری که در نوجوانی در ورزش تنیس موفق بوده است علاوه‌بر بازیگری در زمینه‌های گوناناگون مثل نویسندگی و تهیه‌کنندگی فعالیت دارد.

اگر به ادبیات داستانی علاقه‌مندید،‌ به صفحه خرید رمان هم سری بزنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «فرندز/ دوستان و عاشقان»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.