جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

اولین تماس تلفنی از بهشت

قیمت:
230,000 تومان
مشخصات کتاب اولین تماس تلفنی از بهشت
ناشر
کشور مبدا
تعداد صفحات
424 صفحه
شابک
9786006605807
سال خلق اثر
2013
سال انتشار
2013
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
6
این کتاب در یک نگاه

«اولین تماس تلفنی از بهشت» یکی از احساسی‌ترین و لطیف‌ترین رمان‌های «میچ آلبوم» است که برای نخستین‌بار، در سال 2013 منتشر شد. رمان «اولین تماس تلفنی از بهشت» رمانی است آموزنده و دعوت کننده به ایمان به خدا و بهشت که مانند دیگر شاهکارهای میچ آلبوم، همچون رمان «سه‌شنبه‌ها با موری»، با استقبال گستردۀ مخاطبین در سراسر دنیا مواجه شده است.




بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب اولین تماس تلفنی از بهشت

«اولین تماس تلفنی از بهشت» قصه‌ای‌ست عجیب و ناآشنا از روزی که در شهری کوچک، مردم  ناگهان تماس‌های بسیار شوکه‌کننده‌ای دریافت می‌کنند. به گمان مردم این شهر، این تماس‌ها از طرف مردگان آن‌ها و از بهشت صورت می‌گیرد و صدای افراد پشت خط و همچنین تایید آن‌ها، مدرکی است بر اثبات این ماجرا! این موضوع رفته‌رفته به قدری مهم و اساسی می‌شود که افراد دیگر نیز از سراسر دنیا برای دیدن این معجزه به این شهر سفر می‌کنند و دوست دارند یا راز این معجزه را کشف کنند، و یا خود با رفتگان بهشتی خود صحبت کنند. اما مسئله فقط به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ در کنار این تماس‌های بهشتی، اتفاقات دیگری نیز در سطح شهر و در بافت زندگی مردم در حال رخ دادن است... .

درباره ترجمه کتاب اولین تماس تلفنی از بهشت

  • در ایران بیش از 6 ترجمۀ مختلف از این اثر وجود دارد.
  • ترجمه‌های «ندا نامور کهن» در نشر «قطره»، «آرتمیس مسعودی» در نشر «آموت» و «مهرآیین اخوت» در نشر «هیرمند» از جمله ترجمه‌های پرطرفدار و معتبر این رمان به زبان فارسی هستند.

امتیاز کتاب اولین تماس تلفنی از بهشت در گودریدز

  • تعداد نظرات: 5965
  • تعداد امتیازدهی: 64114
  • میانگین امتیاز (از 5): 3.77

نقل‌قول‌های کوتاه و جذاب از کتاب اولین تماس تلفنی از بهشت

چند جمله کوتاه و قابل تأمل از رمان «اولین تماس تلفنی از بهشت» را با هم بخوانیم:

  • اگر بدانیم بعدش چه می‌شود، دیگر هیچ‌وقت نگران نمی‌شویم.
  • فکر می‌کنم آدم‌ها به چیزی اعتقاد دارند که دوست دارند اعتقاد داشته باشند.
  • ماجرای زندگی هر شخص دو روایت دارد، یکی به روایت شخص و یکی به روایت دیگران.
  • گاهی اوقات، درست وقتی روند زندگی شما را از هم دور می‌کند، عشق شما را به هم می‌رساند.
  • ترس یعنی نحوه‌ی ازدست‌دادن زندگی... هر چی بیشتر بترسیم، بیشتر از... ایمان دور می‌شویم.
  • می‌گویند ایمان بهتر از اعتقاد است، چون اعتقاد وقتی وجود دارد که شخص دیگری نیز همان تفکر را داشته باشد.
  • حرف‌هایی که آدم‌ها به زبان نمی‌آورند بلندتر از آن‌هایی است که به زبان می‌آورند.»
  • در کودکی، به ما می‌گویند ممکن است به بهشت برویم؛ هیچ‌وقت نمی‌گویند ممکن است بهشت به سمت‌مان بیاید.
  • اگر توی زندگی‌ات فقط یک دوست واقعی پیدا کنی، از همه ثروتمندتری. اگر آن دوست، شوهرت باشد، دیگه خوشبختی.
  • اخبار بد پایان ندارد. اغلب احساس می‌کنیم لابد شبیه بادوبارانی است که امکان ندارد شدیدتر شود. اما طوفان می‌تواند همیشه بدتر از قبل باشد، همچنین سنگینی بار زندگی.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب اولین تماس تلفنی از بهشت چیست؟

یکی از نظرات مفصل کاربران سایت «طاقچه» بدین شرح است:

«کتاب جالبی است. به آرامی اعتقادات را به چالش می‌کشد و بعد ثابت می‌کند که برای ارتباط با جهان پس از مرگ راهی نیست. زندگی افرادی رو به تصویر می‌کشد که حال خودشان را گره زدن به از دست دادن عزیزهای خود و نمی‌توانند آن‌ها را فراموش کنند. به نرمی زندگی چند نفر را روایت می‌کند. قلم میچ آلبوم روان و کم حاشیه است. بدون شاخ و برگ اضافی طوری‌ که مخاطب دلش نخواهد آمد حتی یک کلمه را جا بندازد. کتاب‌های دیگر این نویسنده را هم به شدت توصیه می‌کنم. به نظر من میچ آلبوم از نویسنده‌های معروفی مثل پائولو کوئیلو بسیار بهتر هست و داستان‌های خود را بسیار جذاب‌تر روایت می‌کند.»

یکی از خوانندگان رمان در سایت «کتابراه» چنین نوشته است:

«خیلی عالی بود. به خصوص آخر آن و تماس جیزل. با خواندن این رمان ذهن مخاطب پر از سوال می‌شود، سپس جواب‌های جالبی دریافت می‌کند و حالا، قلب او پر از آرامش و ایمان شده است. به خصوص برای کسی مثل من که تازه عزیزی را از دست داده، خیلی آرامش‌دهنده بود. تصور اینکه همانطور که جیزل کنار تخت پسرش نشسته، بابای مهربان من نیز شب‌ها کنار تختم می‌نشست، خیلی تسکین‌دهنده‌ است. این آرامش دادن فقط از میچ آلبوم بر می‌آید.»

خواندن نظر ثبت شدۀ زیر در سایت «گودریدز» نیز خالی از لطف نیست:

«چیزی که این روزها بیشتر از همیشه با آن درگیر هستیم این است که با وجود رسانه‌ها و امکانات ارتباطی، چقدر سریع می‌شود دید و اعتقاد مردم رو نسبت به چیزی عوض کرد؛ چه خوب و چه بد هم فرقی ندارد. برای من این کتاب بیشتر از یادآوردی ایمان و باور به خدا و بهشت، یادآور این اتفاق بود!  کتاب‌های میچ آلبوم همیشه ته‌مایه چنین چیزهایی رو دارند، چیزهایی فراتر از یک رمان سرگرم‌کننده است.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

یکی از بخش‌های کوتاه و تاثیرگذار زندگی «تس» در رمان بدین شرح است:

«تس لبخند زد. اولین بار پیغامش ضبط شد. دفعه‌ی بعد، می‌خواست از بهشت برایم تعریف کند. دفعه‌ی سوم، پرسیدم آن‌جا شبیه چیه، او هم مدام می‌گفت: «جای قشنگیه». می‌گفت دردی که تحمل می‌کنیم راهی است که قدر آینده را بدانیم.»

این پاراگراف نیز یکی از احساسی‌ترین بخش‌های رمان است:

«باید دوباره از نو شروع کنی. همه همین را می‌گویند. اما زندگی مثل بازی شطرنج نیست و وقتی عزیزی از دست می‌رود، نمی‌توان از نو شروع کرد. زندگی کردن در چنین شرایطی، بیشتر «ادامه زندگی بدون آن عزیز» است تا یک شروع دوباره.»

میچ آلبوم در جای‌جای رمان خود از تأملات فلسفی خود راجع به امور به ظاهر پیش‌پاافتاده گفته است. بخش زیر نمونه خوبی از این موارد است:

«هیچکس به درستی نمی‌داند تلفن را چه کسی اختراع کرده است. با این که ایده اختراع تلفن به نام الکساندر گراهام بل اسکاتلندی ثبت شده است، بسیاری بر این باورند که او این ایده را از یک مخترع امریکایی به نام «الیشا گری» دزدیده است. افراد دیگری که این ایده به آنها نسبت داده می‌شود، عبارتند از یک ایتالیایی به نام مانزتی، یک فرانسوی به نام بورسو، یک آلمانی به نام رایش و یک ایتالیایی به نام میوچی. اما موضوعی که کمتر به آن پرداخته شده است، آن است که این افراد که در اواسط قرن نوزدهم تحقیق می‌کرده‌اند، ایده انتقال ارتعاشات صوتی از یک مکان به مکان دیگر را کشف کرده‌اند و دیگر این که اولین مکالمه تلفنی بین بل و توماس که در دو اتاق مجزا با یکدیگر صحبت کردند، عبارت بود از: «بیا اینجا. می‌خوام ببینمت». در مکالمات بی‌شماری که از آن روز تا به حال از پشت تلفن انجام شده است، این مفهوم همیشه وجود داشته است که بیا اینجا. می‌خوام ببینمت. مفهومی که همیشه در قلب عاشقان بی‌تاب، دوستان دور از هم و حتی پدربزرگ و مادربزرگ‌هایی که با نوه‌هایشان صحبت کرده‌اند، وجود داشته است. صدای پشت تلفن اغواکننده است، مثل ریزه‌های نان برای فرو نشاندن اشتها. بیا اینجا. می‌خوام ببینمت.»

دربارۀ نویسنده کتاب اولین تماس تلفنی از بهشت

«میچ آلبوم» یکی از شناخته‌شده‌ترین و پرطرفدارترین نویسندگان آمریکایی در سراسر دنیا است. آلبوم ابتدا روزنامه‌نگار اخبار ورزشی بود و پس از کسب موفقیت‌های بسیار در آن، به نوشتن آثار ادبی روی آورد. رمان‌های او تاکنون بیش از 40 میلیون نسخه فروش را در سراسر دنیا تجربه کرده‌اند و به اکثر زبان‌های زندۀ دنیا ترجمه شده‌اند.

از جمله مهم‌ترین آثار او می‌توان به رمان‌های «سه‌شنبه‌ها با موری»، «ارباب زمان» و «در بهشت پنج نفر منتظر شما هستند» اشاره کرد.

نکات جالب دربارۀ کتاب اولین تماس تلفنی از بهشت

  • «اولین تماس تلفنی از بهشت» به بررسی موضوعات اعتقادی، شک و تردید و تأثیر رویدادهای خارق العاده بر زندگی عادی می‌پردازد.
  • این کتاب به پیوندهای عاطفی بین زندگان و درگذشتگان می‌پردازد و خوانندگان را به تفکر در مورد اسرار هستی و ارتباطات فراتر از حجاب و پوشش می‌برد.
  • این رمان روایتی درهم آمیخته در میان زمان بین اختراع تلفن در سال 1876 و دنیای مدرن را به مخاطب ارائه می‌دهد.

اقتباس‌ها از کتاب اولین تماس تلفنی از بهشت

  • کمپانی فیلم‌سازی «Warner Bros» قصد در ساخت فیلمی سینمایی از رمان اولین تماس تلفنی از بهشت دارد و در حال رای‌زنی با بازیگرانی همچون «جانی دپ» و «نیکلاس کیج» برای بازی در این فیلم می‌باشد.

افتخارات و جوایز کتاب اولین تماس تلفنی از بهشت

  • رمان اولین تماس تلفنی از بهشت نیز مانند دیگر آثار میچ آلبوم از فروش بالایی در سراسر دنیا برخوردار است.

نقد رسانه‌ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره کتاب اولین تماس تلفنی از بهشت

نظرات برخی از افراد و نشریات معتبر خارجی راجع به رمان حاضر را با هم بخوانیم:

  • «آلبوم استعدادی برای خلق «مکان‌های نازک» دارد: مکان‌هایی که مرزی باریک و متخلخل بین دنیای مادی و دنیای مقدس دارد، و در این مکان‌ها به معنایی والا و نهایی راحت‌تر می‌توان دست یافت... این رمان تند و سریع و دارای روایتی غافل‌گیرانه برگِ برنده‌ی دیگری از آلبوم است.» -مجلۀ Publishers Weekly
  • «داستانی زیبا از ایمان و رستگاری که ما را به فکر، احساس و امیدواری وا می‌دارد. و سپس به شک و سپس باور می‌رسیم، همانطور که فقط میچ آلبوم می‌تواند ما را وادار به این کار کند.» -گارث اشتاین، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز هنر مسابقه در باران
  • «زیبا و هوشمندانه. شاید تکان‌دهنده‌ترین و متعالی‌ترین داستان بهشتی از زمان سرزمین رویاها». -متیو کوئیک، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز کتاب راهنمای خطوط نقره‌ای و خوش‌شانسی همین حالا

خرید کتاب اولین تماس تلفنی از بهشت

اگر اولین باری است که از بوک‌لند خرید می‌کنید، می‌توانید کتاب اولین تماس تلفنی از بهشت را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به ادبیات داستانی علاقه‌مندید، به صفحه خرید رمان هم سری بزنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «اولین تماس تلفنی از بهشت»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.