جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

اندرس قاتل و معنای هر آنچه هست

قیمت:
33,000 تومان
مشخصات کتاب اندرس قاتل و معنای هر آنچه هست
کشور مبدا
تعداد صفحات
392 صفحه
شابک
9786008066385
سال خلق اثر
2015
سال انتشار
1397
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
2
این کتاب در یک نگاه

کتاب «اندرس قاتل و معنای هر آنچه هست» (Hitman Anders and the Meaning of It All)، نوشته‌ی «یوناس یوناسون»، برای نخستین بار در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. میلاد شالیکاریان این کتاب را ترجمه و «انتشارات چترنگ» آن را منتشر کرده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب اندرس قاتل و معنای هر آنچه هست

در توضیح کتاب در پشت جلد آمده است: «گم شدن پنج هزار کرون همیشه ناجور است، اگر این اتفاق در یک هتل درب و داغان در جنوب استکهلم بیفتد، قصه ناجورتر هم می‌شود، به خصوص که پول‌ها مال آدمکشی باشد که ساکن اتاق شماره هفت است. پر پرسون، مسئول پذیرش هتل، می‌خواهد سرش به کار خودش باشد و ترجیح هم می‌دهد که سرش روی گردنش باقی بماند یوهانا کیالندر، ساکن موقت اتاق شماره هشت، کشیشی از کار بیکار شده است که از هفته پیش دیگر کشیش نشینی هم ندارد، اما درست در همین لحظه دو چیز در چنگ اوست. پاکتی حاوی پنج هزار کرون و یک ایده محشر...»
 اندرس قاتل و معنای هر آنچه هست رمانی طنز‌آلود است که به اندازه‌ی دیگر رمان پر فروش یوناسون به نام «پیرمردی صد ساله که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد»، مخاطبش را به خنده وا می‌دارد.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب اندرس قاتل و معنای هر آنچه هست چیست؟

نظرات زیر را از بین دیدگاه‌های ثبت شده در سایت آمازون، می‌خوانیم. یکی از طرفداران یوناس یوناسون نوشته است: «یوناس در توصیف وقایع و چگونگی واکنش شخصیت‌ها به آن موقعیت‌ها حرف می‌زند. من داستان‌های زیادی می‌خوانم و این نوشته واقعاً متفاوت است. در واقع داستان عاشقانه، کمدی، مذهبی و ... است و با این حال هیچ کدام نیست.»

مخاطب دیگری با اشاره به نقطه‌ی قوت کتاب، یعنی شخصیت‌پردازی‌های آن، می‌نویسد: «در ابتدا باید بگویم اگر مراقب نباشید، تا ساعت‌های آخر به خواندن می‌پردازید و نمی‌فهمید زمان چگونه می‌گذرد. شخصیت‌ها و حوادث او تأثیرگذار هستند و شما را به ادامه راه می‌کشند تا ببینید چگونه حل می‌شوند، اما سپس در کمال ناباوری به مسیر دیگری کشیده می‌شوند. من نوشته‌های او را بسیار دوست دارم و آن را پیشنهاد می‌کنم.»

خواننده‌ی دیگری به محتوای داستان می‌پردازد: «داستانی دیگر با یک کشیش شکست خورده و یک قاتل قراردادی بی‌رحم. مانند دیگر رمان‌های او، داستان پر از طنز عجیب و غریب است که از ابتدا تا انتها ادامه دارد. این کمدی سیاه، سه نفری را دنبال می‌کند که راه‌های مختلفی را برای جمع‌آوری مقادیری پول با هزینه‌های دنیای جنایتکار کشف می‌کنند و خود را برای زندگی آماده می‌کنند. در طول راه با تعداد زیادی از شخصیت‌ها با ویژگی‌های متفاوت آشنا می‌شویم که کمک می‌کنند خواندن این مطلب بسیار لذت بخش باشد.» 

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند 

داستان «اندرس قاتل و معنای هر آنچه هست» این‌گونه آغاز می‌شود: «در سالن پذیرش یکی از تأسف‌آورترین هتل‌های سوئد، مردی در عالم خیال سیر می‌کرد که قرار بود به‌زودی زندگی‌اش با مرگ و آسیب جسمی، دزدها و باج‌گیرها پر شود. تنها نوه‌ی هنریک برگمان، دلال اسب، سرگرم تحلیل سیر بدبختی‌های پدربزرگ پدری‌اش بود. پیرمرد در زمینه‌ی کاری‌اش در سرتاسر جنوب سوئد لنگه نداشت. هیچ‌وقت کمتر از هفت هزار حیوان در سال نمی‌فروخت، هر کدامشان درجه یک.»
داستان در برخی قسمت‌ها به توضیح درباره‌ی مذهب در سوئد می‌پردازد: «راه انداختن کلیسا به سادگی خریداری یک ملک و بعد هم باز کردن قفلش نیست. آن هم در سوئد. مردم کشوری که بیشتر از دویست سال است در جنگ نبوده، کلی وقت دارند که برای هر چیزی قوانینی با طبیعتی صلح‌آمیز وضع کنند. مثلا برای کسی که وحی الهی را تجربه کرده و می‌خواهد آن را به سبک و سیاقی مرتب و منظم با دیگران در میان بگذارد، قیودی واضح و روشن وجود دارد.»
در قسمت دیگری می‌خوانیم: «اندرس قاتل ماموریتش این بود که درباره سخاوت، سخاوت و سخاوت حرف بزند و پشت بندش، یک کمی از مسیح بگوید و باز هم سخاوت. باقی عبارات این را شامل می‌شدند که بخشیدن شایسته‌تر است تا ستاندن، این‌که بهشت در انتظار آن کسی است که کیف پولش را داخل ظرف اعانات خالی کند و این‌که ورود آن کس که سر کیسه را شل نمی-کند به همان بهشت قدغن است.»

درباره نویسنده اندرس قاتل و معنای هر آنچه هست

یوناس یوناسون روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی سوئدی است که در سال ۱۹۶۱ متولد شد. پس از مطالعه‌ی زبان‌های سوئدی و اسپانیایی در دانشگاه گوتنبرگ، به عنوان روزنامه‌نگار در یکی از روزنامه‌های وکشو مشغول به کار شد. یوناس یوناسون سوئدی، داستان‌نویسی را دیر آغاز کرد اما خیلی زود به شهرت رسید. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «بی‌سوادی که حساب‌ و کتاب سرش می‌شد»، «پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره‌ی خانه‌ی سالمندان زد به چاک و ناپدید شد» و «قاتلی که در آرزوی جایی در بهشت بود» اشاره کرد. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «اندرس قاتل و معنای هر آنچه هست»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.