جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

به راحتی چشم بر تو خواهم بست

قیمت:
150,000 تومان
مشخصات کتاب به راحتی چشم بر تو خواهم بست
کشور مبدا
تعداد صفحات
269 صفحه
شابک
9786002536020
سال خلق اثر
2015
سال انتشار
1399
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

جایزه‌ی CONFIDENTIELLES ROMANTIC COMEDY در سال 2015 به کتاب «به راحتی چشم بر تو خواهم بست» تعلق گرفت. «به راحتی چشم برتو خواهم بست» یکی از کتاب‌های محبوب فرانسوی‌زبان است که تاکنون توسط بیش از 50 هزار خواننده‌ی فرانسوی‌زبان، مطالعه شده است. این اثر از «ماری واری» توسط آریا نوری به فارسی برگردانده شده و «انتشارات کتاب پارسه» آن را چاپ کرده است. 


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب به راحتی چشم بر تو خواهم بست

این کتاب روایتی است داستانی، که چالش‌های زندگی دو زن قهرمان را پس از شکست‌های عاطفی، در زندگی بیان می‌کند. شخصیت‌های اصلی این رمان در تلاش‌اند که خود را با شرایط جدید زندگی‌شان وفق دهند و با شکست‌های‌شان کنار بیایند. داستان با بیانی طنزگونه، تاثیر مسائل عاطفی در زندگی را یادآور می‌شود و این انگیزه را به خوانندگان تزریق می‌کند که علی‌رغم ناکامی‌های عاطفی، کماکان می‌توان به زندگی ادامه داد. بی‌شک با خواندن این کتاب، مجذوب لحن صمیمی و دل‌نشین شخصیت‌های این رمان خواهید شد.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب به راحتی چشم بر تو خواهم بست چیست؟

در ادامه نظر خوانندگانی که در سایت آمازون نظرشان را ثبت کرده‌اند با یکدیگر می‌خوانیم: «شخصیت‌پردازی نویسنده عالی بود. در حالی که برخی از قسمت‌های کتاب قابل پیش‌بینی بودند، اما در پایان از یک پیچ و تاب خوب لذت بردم و صحنه‌های سرگرم‌کننده زیادی وجود داشت که در حین خواندن من را مجذوب خود می‌کرد.»

خواننده‌ی دیگری با اشاره به جذابیت این کتاب کمدی می‌نویسد: «این بهترین کمدیِ رمانتیکی است که در طول عمرم خوانده‌ام. من عاشق طرح‌بندی داستان شدم. داستان آن‌قدر واقعی است که می‌توانید از شدت خنده، اشک بریزید. من این کتاب را به همه‌ی دختران توصیه می‌کنم.»

مخاطب دیگری با تحسین سبک نگارش کتاب نوشته است: «کتابی عاشقانه و در عین حال کمدی و طنزآلود است که به شما می‌آموزد در بدترین شرایط زندگی، کورسویی امید برای ادامه دادن وجود دارد، فقط کافی است آن را دریابید.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن  باشند

داستان این‌گونه آغاز می‌شود: «برای بار سوم زنگ را به صدا در می‌آورم. از داخل سر و صدای زیادی می‌آید و می‌خواهم مطمئن شوم صدای زنگ را می‌شنوند. بالاخره در باز می‌شود. شارلوت من را می‌بوسد. شکمش نسبت به دوشنبه‌ی هفته‌ی گذشته، باز هم بزرگ‌تر شده است.»

توصیف‌های شخصیت‌های اصلی داستان درباره‌ی احساساتشان، بسیار هنرمندانه نگاشته شده است. در قسمتی از کتاب آمده است: «علاقه زیادی به ولنتاین دارم. بسیار بسیار زیاد. حتی با وجود آن‌که بیست و نه ماهی می‌شود که با هیچ مردی رابطه نداشته‌ام؛ وقتی آن¬ها را می‌بینم که دسته گل به دست دارند غرق لذت می‌شوم. وقتی منوی مخصوص رستوران‌ها را می‌بینم خوشحال می‌شوم. گل‌ها و شمع‌هایی که برای تزئین فضا به کار می‌روند و درکل همه چیزهایی که مربوط به این روز خاص می‌شود را دوست دارم. در عوض به هیچ عنوان حاضر نیستم علاقه‌ام به روز ولنتاین را به طور عمومی ابراز کنم. مادرم حق داشت، این مسئله صددرصد به این علت است که خودم در هیچ رابطه‌ای نیستم و در استیصال کامل به سر می‌برم. به همین علت هم باید تمارض کنم که مثل خیلی از مردم مجرد، هیچ علاقه‌ای به ولنتاین ندارم. به هرکسی که می‌رسم می‌گویم این روز به نظرم خیلی مسخره می‌رسد و نماد آن هم که فرشته عشق باشد، از همه‌چیز مسخره‌تر است. اما در واقع از اول فوریه پشت لپ‌تاپم نشسته‌ام و به ویژگی‌های عید مورد علاقه‌ام فکر کرده‌ام. اما اگر من هم مثل خیلی از مردم شخصی معقول بودم، به اولویت‌های دیگرم در زندگی فکر می‌کردم.»

در پشت جلد کتاب آمده است: «کلوئه، بیست و هشت ساله و یک پاریسی واقعی، هیچ موفقیتی در زندگی عاطفی خود به دست نیاورده است. او با دوست صمیمی‌اش، کنستانس، عهدی می‌بندد؛ این‌که کلوئه باید پاریس را ترک کند و شش ماه برای زندگی به روستا برود و رویای خود، نویسندگی، را دنبال کند. کنستانس هم درعوض متعهد می‌شود در زندگی خود، چه عاطفی و چه کاری، تحول ایجاد کند. این رمان شما را از پاریس به بوردو و لندن خواهد برد. پیمانی که در ابتدا بیش‌تر به بازی‌ای دوستانه شبیه بود، این دو دوست را وارد دنیایی جدید می‌کند.»

درباره نویسنده کتاب به راحتی چشم بر تو خواهم بست

ماری واری نویسنده‌ی کتاب «به راحتی چشم بر تو خواهم بست»، در سال 1985 میلادی در فرانسه متولد شد. شغل اصلی وی در حوزه‌ی ارتباطات و اینترنت است اما در کنار آن به نویسندگی نیز می‌پردازد. اولین کتاب ماری واری با نام «شغل خسته‌کننده‌ام، نامزد سابقم و همه‌ی بدبختی‌های دیگر من» در سال 2014 منتشر شد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «به راحتی چشم بر تو خواهم بست»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.